IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Води ли Марк Зукърбърг Meta към провал?

Той не е склонен да приема съвети и е фокусиран върху грешните неща, твърди представител на Харвард

21:38 | 12.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: George Frey/Bloomberg
Снимка: George Frey/Bloomberg

Слабите лидерски умения на Марк Зукърбърг бавно водят Meta към провал, твърди старши сътрудник от Харвард.

Недостатъците на Зукърбърг като главен изпълнителен директор „продължават да дерайлират“ технологичния гигант, преди известен като Facebook, казва Бил Джордж, старши сътрудник в Harvard Business School и бивш главен изпълнителен директор на компанията за медицински технологии Medtronic.

„Смятам, че Facebook няма да се справя добре, докато той (Зукъбърг) е там“, коментира Джордж пред CNBC. „Вероятно той е една от причините толкова много хора да се отдръпнаха от компанията. Той наистина е загубил пътя си“.

Джордж е прекарал последните 20 години в изучаване на провалите на корпоративните лидери, а наскоро е събрал наученото в нова книга, наречена „True North: Leading Authentically in Today’s Workplace, Emerging Leader Edition.”

Накратко Джордж казва, че шефовете, които губят фокус за най-дълбоките си вярвания, ценности и цели като лидери, особено в името на парите, славата и властта, са обречени на провал. И след десетилетия на изследване на известни корпоративни провали, той твърди, че вижда поразителни прилики в този модел и днешното управление на Зукърбърг и Meta.

Нито Зукърбърг, нито от компанията са отговорили веднага на запитването за коментар.

Ето защо Джордж казва, че Meta е обречена на провал, докато Зукърбърг е начело:

Рационализатор, който обвинява другите

Книгата на Джордж разглежда пет типа лоши шефове. Зукърбърг попада не в една, а в цели три от тези категории, посочва авторът.

На първо място, Джордж твърди, че Зукърбърг е рационализатор – типът шеф, който не желае да признае или да се поучи от грешките си. Вместо това рационализира погрешните стъпки, хвърляйки вината върху другите.

През февруари Meta загуби над 232 млрд. долара от пазарната си капитализация, записвайки най-големия еднодневен спад в историята на американските акции. Зукърбърг и директорите на компанията посочиха няколко фактора, отговорни за провала, включително промените в правилата за поверителност на Apple през 2021 г., които затрудниха таргетирането на реклами към мобилните потребители, както и засилващата се конкуренция от играчи като TikTok.

Тези фактори може да са изиграли някаква роля, но също така е вероятно големите разходи за развойна дейност, свързана с метавселената, също да са фактор. Подразделението за виртуална реалност на Meta отчете над 10 млрд. долара загуба само за 2021 г., както и 2,8 млрд. долара през второто тримесечие на 2022 г.

Зукърбърг все още не е признал публично, нито е поел отговорност за това, коментира Джордж.

Самотникът, който не приема чужди съвети

Зукърбърг се е превърнал в самотник, който избягва създаването на близки отношения и отблъсква останалите, смята Джордж. Тези шефове често не приемат помощ, съвет или обратна връзка, което ги прави податливи на грешки.

Последна актуализация: 14:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още