До известна степен Зукърбърг е известен с това, че често се доверява на собствената си интуиция. Това е част от начина, по който изгради Meta до технологичен гигант с пазарна капитализация от 454,6 млрд. долара. И все пак, още в ранните дни на компанията, той е примал поне някои съвети от доверените си хора.
Пример за това: Роджър Макнами, съоснователят на компанията за дялово инвестиране Elevation Partners и ранен инвеститор във Facebook. През 2006 г. Макнами съветва Зукърбърг да отхвърли предложението на Yahoo да купи социалната мрежа за 1 млрд. долара. По-късно Макнами насърчава Зукърбърг да наеме вече бившия главен оперативен директор Шерил Сандбърг, която в крайна сметка изигра ключова роля в изграждането на рекламния бизнес и вътрешните операции на гиганта.
И двата пъти решението на Зукърбърг е било съобразено със съвета на Макнами. И двете решения се оказват много успешни. Но докато Meta се е разраствала, Зукърбърг е спрял да слуша останалите, споделя Макнами пред New Yorker през 2019 г.
Решението може да е довело до поне една голям последица. През 2016 г. Макнами се опитва да предупреди Зукърбърг за ефектите от руската намеса в изборите в САЩ през платформите на Facebook. Твърди се, че Зукърбърг е отхвърлил предупреждението, избягвайки Макнами в продължение на месеци.
Но след това американските разузнавателни служби заявиха, че Facebook е била ключова платформа за руските усилия за намеса, което може да е допринесло за избирането на Доналд Тръмп за президент.
Търсач на слава, за когото печалбата е приоритет
На последно място Зукърбърг е човек, който поставя славата и богатството над всичко останало, посочва Джордж. Този тип шефове никога не са напълно доволни от това, което имат, и са готови да стигат до крайности, за да печелят повече.
Зукърбърг поставя приоритет върху печалбата и растежа на Meta, дори за сметка на милиардите потребители на компанията, казва авторът. Това не е лично негово наблюдение: компанията отдавна е въвлечена в спорове, свързани с поверителността и здравето на потребителите.
Само един пример – разследване на Wall Street Journal миналата година установи, че платформата Instagram, собственост на Meta, допринася за психичните проблеми на потребителите, особено при момичетата в тинейджърска възраст, но ръководството на компанията съзнателно е избрало да пренебрегне този факт.
Решението да не се прави нищо по въпроса показва желанието на Зукърбърг да постави приоритет на показатели като ангажираност на потребителите и приходите над всичко друго, коментира още Джордж.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
4 типа мъже, на които не може да вярвате