IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Води ли Марк Зукърбърг Meta към провал?

Той не е склонен да приема съвети и е фокусиран върху грешните неща, твърди представител на Харвард

21:38 | 12.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: George Frey/Bloomberg
Снимка: George Frey/Bloomberg

До известна степен Зукърбърг е известен с това, че често се доверява на собствената си интуиция. Това е част от начина, по който изгради Meta до технологичен гигант с пазарна капитализация от 454,6 млрд. долара. И все пак, още в ранните дни на компанията, той е примал поне някои съвети от доверените си хора.

Пример за това: Роджър Макнами, съоснователят на компанията за дялово инвестиране Elevation Partners и ранен инвеститор във Facebook. През 2006 г. Макнами съветва Зукърбърг да отхвърли предложението на Yahoo да купи социалната мрежа за 1 млрд. долара. По-късно Макнами насърчава Зукърбърг да наеме вече бившия главен оперативен директор Шерил Сандбърг, която в крайна сметка изигра ключова роля в изграждането на рекламния бизнес и вътрешните операции на гиганта.

И двата пъти решението на Зукърбърг е било съобразено със съвета на Макнами. И двете решения се оказват много успешни. Но докато Meta се е разраствала, Зукърбърг е спрял да слуша останалите, споделя Макнами пред New Yorker през 2019 г.

Решението може да е довело до поне една голям последица. През 2016 г. Макнами се опитва да предупреди Зукърбърг за ефектите от руската намеса в изборите в САЩ през платформите на Facebook. Твърди се, че Зукърбърг е отхвърлил предупреждението, избягвайки Макнами в продължение на месеци.

Но след това американските разузнавателни служби заявиха, че Facebook е била ключова платформа за руските усилия за намеса, което може да е допринесло за избирането на Доналд Тръмп за президент.

Търсач на слава, за когото печалбата е приоритет

На последно място Зукърбърг е човек, който поставя славата и богатството над всичко останало, посочва Джордж. Този тип шефове никога не са напълно доволни от това, което имат, и са готови да стигат до крайности, за да печелят повече.

Зукърбърг поставя приоритет върху печалбата и растежа на Meta, дори за сметка на милиардите потребители на компанията, казва авторът. Това не е лично негово наблюдение: компанията отдавна е въвлечена в спорове, свързани с поверителността и здравето на потребителите.

Само един пример – разследване на Wall Street Journal миналата година установи, че платформата Instagram, собственост на Meta, допринася за психичните проблеми на потребителите, особено при момичетата в тинейджърска възраст, но ръководството на компанията съзнателно е избрало да пренебрегне този факт.

Решението да не се прави нищо по въпроса показва желанието на Зукърбърг да постави приоритет на показатели като ангажираност на потребителите и приходите над всичко друго, коментира още Джордж.

Последна актуализация: 14:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още