fallback

Instagram продължава да е лошо копие на TikTok

Вътрешни документи на Meta показват, че усилията на Instagram не дават очакваните плодове

17:43 | 14.09.22 г.

Главният изпълнителен директор на Meta Platforms Марк Зукърбърг залага близкото бъдеще на гиганта на Instagram Reels, функция за публикуване на кратки видеа, която той определя като отговор на TikTok, пише Wall Street Journal.

Вътрешни проучвания на компанията обаче показват, че Meta има много за наваксване.

Общо потребителите на Instagram прекарват 17,6 млн. часа в гледане на Reels на ден, под една десета от общите 197,8 млн. часа, които потребителите на TikTok прекарват в платформата, разкрива документ, разглеждан от WSJ, който обобщава вътрешните проучвания на Meta.

Документът, наречен „Creators x Reels State of the Union 2022”, е публикуван на вътрешно ниво през август. В него се посочва, че ангажираността към Reels спада – с 13,6% спрямо преходните четири седмици – и че „повечето потребители на Reels като цяло не са ангажирани“.

Една от причините за това е, че Instagram не успява да привлече хора, които да създават съдържание. Близо 11 млн. създатели на съдържание са в платформата в САЩ, но само 2,3 млн. от тях, или 20,7%, публикуват в платформата всеки месец, допълва документът.

Говорителката на Meta Деви Нарасиман определя данните за часовете, прекарани в гледане, за остарели и казва, че нямат глобален обхват. Въпреки това тя отказва да разкрие конкретни данни. По думите ѝ в момента ангажираността с Reels расте на месечна база.

„Имаме още работа за вършене“, споделя тя. „Но създатели на съдържание и компании виждат обещаващи резултати, а ръстът на монетизацията ни е по-бърз от очакваното, тъй като повече хора гледат, създават и се свързват с Reels от всякога“.

Насочването към Reels се случи особено бързо, след една трудна година за гиганта в социалните мрежи. През юли Meta отчете първия в историята си спад на приходите отчасти заради промените, които Apple направи в операционната система на iPhone, с което ограничава възможностите на Meta да предлага таргетирани реклами. Освен това компанията имаше проблеми със задържането на потребителите тийнейджъри, които са по-привлечени от конкуренти като TikTok. Към 9 септември пазарната капитализация на Meta беше спаднала с повече от 620 млрд. долара от пика, който достигна преди повече от година.

Meta твърди, че Reels, която беше пусната в САЩ през август 2020 г., отговаря за една пета от времето, което хората прекарват в Instagram, а времето, което хората прекарват ангажирани с Reels в Instagram и Facebook, е нараснало с над 30% през второто тримесечие.

„Виждаме обещаващи резултати от пускането на Reels, добро навлизане“, коментира в интервю главният оперативен директор на Instagram Джъстин Ософски.“Но така казано, знаем, че също така имаме още работа“.

По думите му Reels обхващат над половината от съдържанието, което потребителите на Instagram споделят едни с други на лични съобщения. Лекотата, с която потребителите могат да изпращат Reels на приятели, отличава услугата от други, допълва той.

Вътрешният документ показва, че близо една трета от Reels видеата се създават в други платформи, обичайно в TikTok, и включват воден знак или рамка, идентифицираща ги като такива. Meta казва, че позиционира по-ниско тези видеа, което означава, че ги показва на по-малка публика, за да намали отчисленията за тези, които ги публикува, но те продължават да се умножават. За потребителите на Reels резултатът е, че често им се показват видеа, рециклирани от други, по-популярни платформи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:43 | 14.09.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още