fallback

Microsoft: Искаме да създадем повече конкуренция сред издателите на игри

Като цяло целта ни е да предоставим повече възможности за геймърите, за да могат да играят на всяка платформа, казва Сатя Надела

15:44 | 17.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че американския технологичен гигант иска да създаде повече конкуренция сред издателите на игри, докато се изправя пред антимонополно разследване във връзка с офертата за придобиването на Activision Blizzard за 69 млрд. долара, пише CNBC.

Activision Blizzard, американският издател на игри, стоящ зад популярни франчайзи като Call of Duty, Warcraft и Candy Crush, може да подкрепи присъствието на Microsoft в сегмента с мобилни игри, където компанията до голяма степен отсъства.

Но предложеното придобиване е изправено пред разследване от Европейския съюз, тъй като регулаторите се притесняват, че Microsoft може да ограничи достъпа до конзолните игри и тези за персонални компютри на Activision, особено на глобално успешни игри като Call of Duty.

 „Като цяло целта ни е да предоставим повече възможности за геймърите, за да могат да играят [на всяка платформа], и на издателите да имат повече конкуренция“, коментира Надела, който е председател и главен изпълнителен директор на Microsoft.

Microsoft присъства най-вече в бизнеса с компютърни и конзолни игри, като предлага достъп до стотици игри чрез абонаментните си услуги Xbox Game Pass и PC Game Pass.

Ако бъде завършена, сделката за Activision може да помогне на Microsoft да се конкурира по-добре с издатели като Tencent, известна по света с мобилните хитове като Honor of Kings, както и със Sony, която създава мобилно звено за PlayStation и придоби два разработчика на мобилни игри.

„Както при всички големи сделки смятам, че регулаторите ще обърнат внимание“, допълва Надела в отговор на въпроса какво мисли за разследването на ЕС.

През юли Microsoft заяви, че приходите от гейминг за фискалното ѝ четвърто тримесечие са спаднали със 7%, след като продажбите на Xbox се свиха, а ангажираността на потребителите спадна.

Запитан за това каква е основната амбиция на Microsoft за гейминг бизнеса, Надела коментира: „Искам да съм пределно ясен, Microsoft не е конгломерат. Не става дума за някакъв гейминг и продуктивност“.

„Основното за нас е: коя е основната технология, която изграждаме, която ни позволява да бъдем в тези различни бизнеси, докато правим неща, които са ценни за клиентите? Какво различно може да направи Microsoft за геймърите и издателите на игри? Вярвам, че има много, което можем да направим“, допълва той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:43 | 17.11.22 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още