IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft: Искаме да създадем повече конкуренция сред издателите на игри

Като цяло целта ни е да предоставим повече възможности за геймърите, за да могат да играят на всяка платформа, казва Сатя Надела

15:44 | 17.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg
Снимка: SeongJoon Cho/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Microsoft Сатя Надела заяви, че американския технологичен гигант иска да създаде повече конкуренция сред издателите на игри, докато се изправя пред антимонополно разследване във връзка с офертата за придобиването на Activision Blizzard за 69 млрд. долара, пише CNBC.

Activision Blizzard, американският издател на игри, стоящ зад популярни франчайзи като Call of Duty, Warcraft и Candy Crush, може да подкрепи присъствието на Microsoft в сегмента с мобилни игри, където компанията до голяма степен отсъства.

Но предложеното придобиване е изправено пред разследване от Европейския съюз, тъй като регулаторите се притесняват, че Microsoft може да ограничи достъпа до конзолните игри и тези за персонални компютри на Activision, особено на глобално успешни игри като Call of Duty.

 „Като цяло целта ни е да предоставим повече възможности за геймърите, за да могат да играят [на всяка платформа], и на издателите да имат повече конкуренция“, коментира Надела, който е председател и главен изпълнителен директор на Microsoft.

Microsoft присъства най-вече в бизнеса с компютърни и конзолни игри, като предлага достъп до стотици игри чрез абонаментните си услуги Xbox Game Pass и PC Game Pass.

Ако бъде завършена, сделката за Activision може да помогне на Microsoft да се конкурира по-добре с издатели като Tencent, известна по света с мобилните хитове като Honor of Kings, както и със Sony, която създава мобилно звено за PlayStation и придоби два разработчика на мобилни игри.

„Както при всички големи сделки смятам, че регулаторите ще обърнат внимание“, допълва Надела в отговор на въпроса какво мисли за разследването на ЕС.

През юли Microsoft заяви, че приходите от гейминг за фискалното ѝ четвърто тримесечие са спаднали със 7%, след като продажбите на Xbox се свиха, а ангажираността на потребителите спадна.

Запитан за това каква е основната амбиция на Microsoft за гейминг бизнеса, Надела коментира: „Искам да съм пределно ясен, Microsoft не е конгломерат. Не става дума за някакъв гейминг и продуктивност“.

„Основното за нас е: коя е основната технология, която изграждаме, която ни позволява да бъдем в тези различни бизнеси, докато правим неща, които са ценни за клиентите? Какво различно може да направи Microsoft за геймърите и издателите на игри? Вярвам, че има много, което можем да направим“, допълва той.

Последна актуализация: 15:43 | 17.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още