fallback

Разходите за мобилни игри в света са спаднали с 5% през 2022 г.

Пазарът се охлажда заради ускоряващата се инфлация

14:16 | 11.01.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Разходите за мобилни игри са спаднали през миналата година, тъй като потребителите станаха по-пестеливи, когато става дума за покупки, в отговор на ускоряващата се инфлация. Това показва доклад на компанията за анализ на приложения Data.ai, цитиран от CNBC.

През 2022 г. разходите за мобилни игри са се понижили с 5% до 110 млрд. долара, разкрива в доклада „State of Mobile” Data.ai, която преди беше известна като App Annie. Докладът също така разглежда и състоянието на сектори като мобилна реклама, търговия на дребно и приложения на социални мрежи.

Въпреки спада, инсталиранията на мобилни заглавия за първи път са нараснали с 8% до рекордните 90 млрд.

„Виждаме как се появява тази основна тема, че хората са по-чувствителни към цените и са по-консервативни финансово“, коментира Лекси Сидоу, ръководител на отдела за анализи в Data.ai, допълвайки, че „най-големият“ удар върху разходите за приложения е при игрите.

Изправени пред икономически затруднения като по-високите цени и разходи по заеми, хората свиват покупките на неща, които не са от първа необходимост. Игрите са под особено голям натиск.

Глобалните продажби на игри и услуги, включително конзолни и игри за персонални компютри, се очаква да спаднат с 1,2% на годишна база до 188 млрд. долара през 2022 г., показва проучване от юли на компанията за пазарни анализи Ampere Analysis.

През последните години растежът на мобилните игри доминираше в гейминг индустрията, а големите играчи направиха сериозни залози в разработчици на такъв тип заглавия.

В началото на миналата година Take-Two придоби компанията за мобилни игри Zynga за 12,7 млрд. долара. През 2016 г. разработчикът на Candy Crush Saga – King, беше купен от Acitivision Blizzard за 5,9 млрд. долара. Американският технологичен гигант Microsoft междувременно заложи на растежа в мобилния гейминг и се опитва да придобие Activision Blizzard за 69 млрд. долара.

Но напоследък този растеж е изправен пред предизвикателства, свързани с макроикономическите препятствия, включително повишаване на разходите за живот и по-високите лихвени проценти.

През 2020 г. Microsoft и Sony пуснаха новото си поколение конзоли, създавайки по-голяма конкуренция на мобилните устройства.

Миналата година хората се завърнаха към повече събития навън и имаше нормализиране на условията за пътуване след ограниченията, наложени заради пандемията през 2020 г., когато голяма част от света си стоеше у дома.

Приложенията, които не са гейминг, са се оказали по-устойчиви през 2022 г. според проучването на Data.ai, като стойността на покупките в такива услуги е нараснала с 6% на годишна база до 58 млрд. долара. Растежът е предизвикван предимно от абонаментите и покупките в приложенията на стрийминг платформите, приложенията за запознанства и услуги за кратки видеа като TikTok.

Свалянията на приложения, които не са игри, са нараснали с 13 на сто спрямо предходната година до 165 млн.

Това обаче не компенсира спада в разходите за мобилни игри – разходите в магазините за приложения са се понижили с 2% до 167 млрд. долара. Данните включват инсталирания и през Android магазини на трети страни в Китай, където официалният магазин за приложения на Google е забранен.

Пазарът е изправен пред нови предизвикателства през 2023 г., като наскоро въведените мерки за поверителност на Apple се очаква да окажат голямо напрежение върху разработчиците на приложения.

Apple пусна функцията си App Tracking Transparency през 2021 г. Тя дава възможност на потребителите да решат дали желаят да бъдат таргетирани от рекламодателите.

Data.ai очаква глобалните разходи за гейминг приложения да спаднат с още 3% до 107 млрд. долара тази година в резултат на ограничените бюджети на домакинствата и промените в поверителността.

Google планира да въведе мерки за поверителността, подобни на тези на Apple, които биха ограничили проследяването в приложенията за Android.

„Предвид ограниченията във възможностите за таргетиране, от гледна точка на рекламодателя става по-трудно да привлече големите риби, които харчат най-много в игри“, обяснява Сидоу.

Промените създадоха проблеми за Meta, собственикът на Facebook и Instagram. Главният финансов директор на Meta Дейвид Уенър по-рано предупреди, че решението на Apple може да намали приходите от продажби на Meta за 2022 г. с 10 млрд. долара. Компанията генерира по-голямата част от своите 117,9 млрд. долара приходи за 2021 г. именно от реклама.

Същевременно Meta е изправена пред все по-голяма конкуренция от TikTok. Китайското приложение за кратки видеа миналата година достигна 6 млрд. долара общи разходи от потребители за цялото си съществуване и е едва второ негейминг приложени, което постига това след Tinder, твърдят от Data.ai.

Сидоу твърди, че ефектът от мерките за поверителност на Apple все още не са се проявили в данните за 2022 г., но вероятно ще се усетят много повече тази година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:16 | 11.01.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още