IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Гейминг индустрията иска европейските политици да започнат да играят

Европейският сектор за игри се нуждае от подкрепа, за да отговори на международната конкуренция

14:37 | 18.09.22 г.
Гейминг индустрията иска европейските политици да започнат да играят

Средновековни убийци с качулки и червени пелерини се втурват през коридорите на лъскава сива сграда в Кьолн. Ярките герои на Brawl Stars са на път да започнат да се бият под аплодисментите на стотици хора.

Игрите привличат ентусиазирани фенове като малко други индустрии. Гейминг компаниите просто искат някои от тези фенове да са европейски политици, които да се посветят на това, което според тях е важна част от европейската култура, която осигурява почти 100 хил. работни места и привлича 23,3 млрд. евро приходи само в Европа, пише Politico.

Над 265 хил. души се стекоха на GamesCom, най-големия гейминг фестивал в света, който се проведе през август, за да се потопят в паралелни вселени, да плават като пирати през Индийския океан, да отблъскват атаки на зомбита или да се срещат със своите звезди, които се снимат за гейминг платформи като YouTube и Twitch.

Стотици хора се обличат като любимите си гейминг герои убийци. Играта „Assassin’s Creed” на френската Ubisoft е един от най-големите европейски успехи в игрите. Но тя не е единствена. Полската компания CD Projekt има международен блокбъстър в лицето на „The Witcher”, който беше подарен на някогашния президент на САЩ Барак Обама по време на пътуване до Европа. Но няколко други европейски разработчици на игри, като финландската Supercell и шведския създател на Candy Crush King, бяха придобити от по-големи американски или азиатски конкуренти като Activision Blizzard и Tencent.

„Видео игрите са огромно културно богатство и е важно не само да внасяме, но и да създаваме наши собствени и да ги изнасяме по света, генерирайки приходи и разработвайки нови технологии“, коментира Феликс Фалк, ръководител на Game, група, която представлява по-голямата част от гейминг индустрията.

Сега геймингът е най-големият пазар за развлечения. Повече от половината европейци играят игри на телефони, телевизори и компютри.

„Преди имахме филми по книги, сега имаме игри по книги“, коментира Фалк.

От миналата година Германия има национална стратегия за насърчаване на гейминга. Влиятелният вицеканцлер на страната Робърт Хабек каза на събитието през август, че правителството иска страната да разработва повече игри и той вижда „значително“ увеличение на исканията за подкрепа и безвъзмездни средства.

Въпреки че няколко представители на европейските власти, съветници и служители на Европейската комисия посетиха годишния гейминг фестивал, на международното събитие липсваше политическо присъствие на високо ниво. Хабек така и не се появи на живо, а изпрати видео обръщение.

Брюксел все още се опитва да измисли план. Европейската комисия поръча проучване, за да определи как да помогне на европейската индустрия за игри. Културната комисия към Европейския парламент се надява да подтикне изпълнителната власт на блока към действив с набор от необвързващи препоръки, планирани за есента.

Засега индустрията е ядосана и притеснена, че може да загуби позиции от силни чуждестранни конкуренти.

Европа трябва да подобри достъпа до финансиране, твърди Яри-Пека Калева, управляващ директор на European Games Developer Federation (EGDF) – европейска група, обединяваща 23 търговски национални асоциации. По думите му едно от дразнещите неща е, че за разлика от филмите, публичното финансиране на видео игрите се нуждае от одобрение за държавна помощ от ЕС – процес, който е бавен и тромав.

„Ако не произведем най-важното културно съдържание на 21-и век, това ще се случи някъде другаде – в САЩ или в Китай“, казва Калева

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:38 | 18.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още