fallback

TikTok залага на подхода на Huawei в опит да умилостиви властите в САЩ

Услугата отвори център за прозрачност, с който да разкрие повече за начина, по който препоръчва съдържание

18:42 | 04.02.23 г.

TikTok се опитва да спечели доверието на Вашингтон с ходове, които напомнят неуспешната стратегия, която друга китайска компания – Huawei Technologies, приложи в САЩ и Европа.

Като част от опитите да покаже отвореност към американските власти, тази седмица TikTok направи обиколка за журналисти в това, което нарича Център за прозрачност и отчетност. В него екрани обясниха как TikTok модернизира и препоръчва кратките видеоклипове в своето приложение, пишат Джорджа Уелс и Стю Уо в статия за Wall Street Journal.  

Представители на компанията обърнаха специално внимание и на компютърните станции, които показват симулатор на код за посетителите, за да изследват алгоритмите на приложението и да научат повече за факторите, които влияят на това кои клипове услугата предлага на потребителите.

Центърът, по който TikTok започна да работи през 2020 г., е проектиран, така че да предостави лично изживяване отблизо, което надхвърля визуалните обиколки, които компанията даде на стотици регулатори и власти, коментира главният оперативен директор Ванеса Папас.

Обиколката се случи в момент, в който TikTok публикува плана си да отдели операциите си в САЩ и да позволи на трети страни да извършват мониторинг. Предложението имаше за цел да успокои американските власти, които заявиха, че са загрижени, че китайското правителство може да принуди собственика на компанията – базираната в Пекин ByteDance, да шпионира американските потребители или да влияе върху това кои видеоклипове гледат.

Ръководството на TikTok иска приложението да продължи да работи в САЩ при китайски собственик. Но представители на администрацията на Джо Байдън и членове на Конгреса, скептични, че предложението на компанията отговаря на техните опасения, настояват или за забрана на TikTok в Съединените щати, или да се извърши принудителна продажба на американския ѝ бизнес.

Планът на TikTok предвижда по-голяма част от американската ѝ дейност да премине в базирано в САЩ дъщерно дружество с 2500 служители, всички подчинени на изискванията на американското правителство. Дъщерното дружество ще докладва на съвет от трима души, одобрен от администрацията на Байдън. В допълнение, софтуерният гигант Oracle и третите страни, занимаващи се с мониторинг, ще могат да наблюдават системата, която определя какви видеа се препоръчват на потребителите на приложението.

Ситуацията за TikTok, която е особено популярна сред американците, значително се различава от тази на Huawei – производител на телекомуникационно оборудване, който няма значителен бизнес в САЩ. Но компаниите се борят със сходни опасения, че китайските власти могат да ги накарат да използват продуктите си по начин, който вреди на американската сигурност.

Стратегията на TikTok, която повтаря тактиката на Huawei в Европа, докато се опитваше да отговори на опасенията на САЩ, че Пекин може да нареди на Huawei да шпионира или да извършва кибератаки.

Във Великобритания Huawei и британските власти създадоха Център за оценка на киберсигурността в Оксфордшир, Англия, през 2010 г. Обявената му цел беше да смекчи всички рискове от използването на продуктите на компанията в Обединеното кралство. Властите трябваше да проверяват хардуера и софтуера на Huawei за пропуски в киберсигурността, преди разработките да се ползват в британските телекомуникационни мрежи.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 16:17 | 04.02.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още