Comcast надмина очакванията на анализаторите за печалбата си за първото тримесечие, докато медийният и телекомуникационен конгломерат продължава да губи кабелни абонати и е изправен пред нарастваща конкуренция на пазара на широколентови услуги, пише Bloomberg.
Собственикът на интернет услугата Xfinitiy, на медийната империя NBCUniversal и Sky TV отчете печалба (като се изключат еднократните елементи) в размер на 92 цента на акция, при 29,7 млрд. долара приходи. Резултатите са подкрепени от ръстовете на бизнеса на студиото и тематичните паркове, който отвори новия Super Nintendo World в Universal Studios Hollywood през февруари. Анализаторите очаква 83 цента печалба на акция и 29,4 млрд. долара приходи от продажби.
Миналия уикенд компанията беше разтърсена от внезапното отстраняване на главния изпълнителен директор на NBCUniversal Джеф Шел, който беше уволнен заради разкрития, че е имал връзка със служител. Президентът на Comcast Майк Кавано пое управлението на бизнеса и ще трябва да преведе компанията през сложни предизвикателства – от изпадналата в трудности стрийминг услуга до отлива на абонати от кабелната телевизия. Компанията каза, че не търси веднага заместник на Шел.
Comcast е добавила 5000 клиенти на широколентовата си услуга – област, в която компанията инвестира значително, за да спечели пазарен дял и да укрепи марката си. Анализаторите очакваха загуба на 7900 интернет абонати, което отразява обрата спрямо скока по време на пандемията и огромната конкуренция на пазара.
За да отвърне на удара, който ѝ нанася конкуренцията, базираната във Филаделфия компания повиши тарифите и включи безжична услуга, за да се опита да компенсира загубените приходи. През първото тримесечие гигантът загуби 614 хил. телевизионни абонати и привлече 355 хил. клиенти на интернет услугите.
Стрийминг услугата Peacock продължава да е на червено. Графика: Bloomberg L.P.
Стрийминг услугата на Comcast, наречена Peacock, е прибавила 2 млн. абонати през тримесечието, с което общият им брой достигна 22 млн. Видео услугата реализира коригирана загуба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация в размер на 704 млн. долара, при 685 млн. долара приходи. Анализаторите очакваха коригираната загуба на Peacock да достигне 727,9 млн. долара, а приходите от продажби – 718 млн. долара.
Кавано заяви, че загубата на Peacock вероятно ще достигне дъното от 3 млрд. долара тази година, макар че компанията не посочва времева рамка, в която очаква платформата да започне да генерира печалба. Comcast инвестира значително в Peacock, която навлезе късно във войната на стрийминг услугите, където доминират играчи като Netflix и Amazon Prime.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България