IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Стриймингът и тематичните паркове компенсират спада в телевизионния бизнес на Disney

Компанията записва успешно тримесечие, надминавайки очакванията за печалбата си

15:31 | 06.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Disney обяви печалба за третото си фискално тримесечие, която надмина очакванията, но приходите ѝ за периода се оказаха малко под прогнозите на анализаторите. Зад добрите резултати стоят стрийминг бизнесът на компанията, който е нараснал, и тематичните ѝ паркове, радващи се на по-високи разходи от потребителите, пише CNBC.

Нетната печалба за тримесечието е достигнала 5,26 млрд. долара, или 2,92 долара на акция, над два пъти повече спрямо сумата от 2,62 млрд. долара, или 1,43 долара на акция, отчетена от компанията за същия период на миналата година. Като се изключат еднократните ефекти, свързани предимно с данъчни облекчения на покупката на дела на Comcast в Hulu, Disney отчита печалба на акция от 1,61 долара.

Общите приходи на Disney са се увеличили с 2% до 23,65 млрд. долара, което е под очакванията на анализаторите за първи път от май 2024 г.

Компанията отчита продължаващ растеж в стрийминг бизнеса си въпреки трудностите в традиционния телевизионен бизнес, който страда от намаляващия брой клиенти.

В сряда Disney повиши прогнозата си за фискалната 2025 г. и сега очаква коригирана печалба на акция от 5,85 долара – увеличение с 18% спрямо фискалната 2024 г. През май Disney публикува прогноза за очаквана коригирана печалба на акция от 5,75 долара за цялата година.

Стрийминг, паркове и резултати на ESPN

Приходите от сегмента „Изживявания“ на Disney, който включва тематични паркове, курорти и круизи, както и потребителски продукти, са се увеличили с 8% до 9,09 млрд. долара. Приходите от вътрешните тематични паркове са нараснали с 10% до 6,4 млрд. долара, по-специално поради увеличение на разходите на потребителите в тематичните паркове и по-големи обеми в дните на пътнически круизи и престои в курорти.

Междувременно приходите от развлекателния сегмент на Disney, който включва традиционните телевизионни мрежи, директен стрийминг към потребителите и филми, са се увеличили с 1% до 10,7 млрд. долара. Въпреки че приходите от бизнеса с директен стрийминг са скочили с 6 на сто до 6,18 млрд. долара, на развлекателния сегмент като цяло натежава традиционният телевизионен бизнес, чиито приходи са се понижили с 15% до 2,27 млрд. долара.

Бизнесът със стрийминг директно към потребителите обаче е подкрепен от водещата услуга на компанията, Disney+, която е добавила 1,8 млн. абонати, с което общият им брой достигна близо 128 млн. Общият брой абонати на Hulu е нараснал с 1% до 55,5 млн.

Компанията обяви, че очаква умерено увеличение на броя на абонатите на Disney+ през четвъртото фискално тримесечие в сравнение с третото фискално тримесечие. Очаква се общият брой абонати на Disney+ и Hulu да скочи с повече от 10 млн. в сравнение с текущия период.

Приходите на ESPN от пазара в САЩ са нарасли с 1% до 3,93 млрд. долара, докато оперативната печалба е спаднала със 7% до 1,01 млрд. долара. Тези резултати са повлияни от по-високите разходи за програми и производство, особено заради правата за NBA и колежански спортове.

Във вторник ESPN обяви сделка с NFL, в която професионалната футболна лига ще придобие 10% дял в компанията.

Отделно ESPN обяви, че предстоящото ѝ приложение за стрийминг ще бъде пуснато на 21 август и че събитията на WWE на живо ще се излъчват в приложението, а в някои случаи и в линейната мрежа на ESPN. Финансовият директор на Disney Хю Джонстън коментира пред CNBC, че очаква новата стрийминг услуга да „допринася за общия растеж на приходите“.

Кинозвеното на Disney, занимаващо се с продажби на съдържание и лицензиране, е в неблагоприятна ситуация да се сравнява с периода от предходната година, в който беше пуснат „Отвътре навън 2“. Филмът на Pixar беше най-касовият анимационен филм досега, изпреварвайки „Замръзналото кралство II“ на Disney.

Звеното отчете оперативна загуба от 21 млн. долара за последното тримесечие в сравнение с оперативна печалба от 254 млн. долара за същия период на миналата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:31 | 06.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още