IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Walt Disney заведе дело, за да спре трансфера на свой директор в YouTube

Според развлекателния гигант има нарушение на договора на Джъстин Конъли

10:24 | 23.05.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Walt Disney иска да спре YouTube на Alphabet, която в четвъртък обяви, че е наела дългогодишния директор на развлекателната компания Джъстин Конъли за свой глобален ръководител медии и спорт, предава Ройтерс.

Disney заведе дело срещу YouTube в щатския съд в Лос Анджелис късно в сряда, за да спре назначението, твърдейки, че има нарушение на договора, нелоялна конкуренция и намеса в договорни отношения.

Disney казва, че YouTube е била запозната с трудовия договор на Конъли, който изисква той да работи за Disney поне до 1 март 2027 г. Той подписва нов тригодишен договор през ноември 2024 г., който му дава еднократно право да прекрати взаимоотношенията до март 2027 г.

Компанията иска предварителна и постоянна забрана, за да се предотврати по-нататъшното нарушаване на договора от страна на Конъли.

YouTube не е отговорила веднага на запитването на Ройтерс за коментар.

Конъли ще управлява отношенията на платформата с големите медийни компании, както и ще поеме отговорност за нарастващото портфолио от спортни предавания на живо на компанията, твърди източник, запознат с въпроса.

Популярната платформа за споделяне на видеа агресивно се насочва към спортни предавания на живо през последните няколко години, наред с конкуренти като Netflix и Amazon, в опит да се възползва от огромната си потребителска база и голямата спортна аудитория.

През 2022 г. YouTube подписа сделка за стрийминг на NFL на стойност 14 млрд. долара, която ѝ позволява да предава на живо големи футболни мачове, а Amazon и други медийни компании също се насочиха към това да си осигурят големи спортни сделки за стрийминг.

Платформата също така разшири дейността си отвъд традиционното споделяне на видео и включи телевизия на живо, подкасти и музика, като генерира милиарди рекламни приходи от огромните си резерви от съдържание.

Конъли прекара над две десетилетия в ESPN и Disney и напусна поста си на ръководител на дистрибуцията на платформи по-рано тази седмица, докато Disney се подготвя да пусне своята платформа за стрийминг на спортни събития ESPN.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:24 | 23.05.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още