Българският системен интегратор Telelink Business Services е известен с холистичния си подход да намира точни решения на сложни технологични проблеми. Това иновативно мислене има ново лице - t'each'one, едно различно образователно пространство, в което иновациите допълват образователните нужди, пресечната точка между учители, родители и ученици.
Иво Русев е главен търговски директор на компанията и е един от визионерите зад t'each'one. Разказва ни за историята на тази инициатива и какви цели си поставя Telelink Business Services за нейното развитие.
- Какво представлява t’each’one?
- Най-точното описание за t’each’one е ново поколение образователно пространство. Създадено е с идеята да промени начина на преподаване, като се използва пълният потенциал на новите технологии. Неговата роля е да улесни учебния процес, да го доближи до реалните нужди на учениците, като се адаптира към дигиталния свят. За нас t’each’one е мястото, в което технологиите допълват ролята на учителите, без ги заменят или омаловажават.
Една от основните амбиции на Телелинк Бизнес Сървисис е да бъде активен участник в трансформацията на българското образование. Тази цел е и в основата на t’each’one, където компанията се стреми да създаде благоприятна среда, в която учители, ученици, родители и визионери ще могат да разменят идеи, развиват и прилагат нови подходи на преподаване.
- Името t’each’one носи ли някакво конкретно послание?
- t’each’one има свой собствен заряд и значение. Вложили сме послание, което стъпва на играта на думи, но с цел да ги осмисли по един по-нестандартен начин. „Teach One“ означава “учи и обучавай” или предай нататък, а „Each One“ означава “всеки един от нас”. t’each’one е интересна комбинация между тези два израза и изобразява концепцията на проекта, а тя е, че промяната е нещо индивидуално и се ражда чрез личния пример на всеки участник в българското образование.
Снимка: Telelink Business Services
- Има ли история зад инициативата?
- Да, има и може да се представи като продължение на друго подобно начинание.
Преди няколко години създадохме DreamSpace, иновативен образователен център в партньорство с Майкрософт България. Фокусът ни беше върху преподаване на STEAM (наука, технологии, инженерство, изкуства и математика), като това се комбинираше с новите технологии и възможностите, които те носят със себе си. Основната цел беше да развием уменията на учениците и учителите, така че да могат да ползват технологиите по правилен начин.
t’each’one и философията зад инициативата се роди благодарение на опита ни с DreamSpace. Този опит се комбинира с надеждата и увереността ни, че можем да променим учебния процес, като въведем нов начин на мислене и преподаване.
- Как си представяте развитието на t’each’one?
- Идеите ни за развитие са много и разнородни. Вярваме, че бихме могли да ги реализираме поради факта, че t’each’one отговаря на ключови приоритети на Digital Education Action Plan 2021–2027. Инициативата се съпоставя и с препоръките, отправени към България в рамките на Европейския семестър 2024, където фокусът се поставя върху необходимостта от повишаване на качеството на образованието. Пространството има за цел да развие дигиталните умения на учащите се и да внедри употребата на технологиите в училищата. Това само по себе си е важна стъпка към дигиталната трансформация. Убедени сме, че България и българското образование могат да създадат правилните модели за обучение, които да се прилагат и извън нашите граници.
Вижте разговор с Иво Русев за проекта t'each'one в новия епизод от поредицата Investor Meet: