fallback

Китайският сектор за споделени велосипеди се фокусира върху печеленето на пари

Преструктурирането на индустрията дава началото на ожесточена битка за оцеляване между компаниите, развиващи бизнес за споделени велосипеди

12:57 | 21.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Улиците на Пекин са обхваната от цветна стихия, след като неотдавнашната консолидация в бизнеса за споделени велосипеди премахна редица местни играчи. Анализаторите смятат, че компаниите все още търсят начини за монетизиране на своя бизнес, пише Nikkei Asia Review.

Основните цветове по улиците – бяло, жълто и синьо, отразяват резултата от преструктурирането на индустрията. Белите велосипеди са стопанисвани от Hellobike, която е подкрепена от технологичния гигант Alibaba Group Holding; жълтите колелета са притежание на Ofo и Mobike, които трябваше да сменят цвета от оранжево, след като Meituan Dianping придоби вторите срещу 2,7 млрд. долара в началото на 2018 г.; а белите велосипеди принадлежат на Bluegogo, която беше закупена от Didi Chuxing. 

Изгледът на днешния пазар за споделени велосипеди е коренно различен от преди три години, когато индустрията беше препълнена с нови имена и капитал.

След налагането на регулаторна рамка на този бизнес, инвестициите рязко се стопиха и по-малките играчи бяха „изядени“ от големите имена.

Потребителите вече не могат да оставят велосипедите където си пожелаят, а компаниите са принудени да осигурят по-добро управление.

През септември 2017 г. Пекин забрани добавянето на нови велосипеди в града - ход, който беше последван и от други големи градове. През 2018 г. китайската столица постави таван на броя на колелетата до 1,9 млн. броя, посочвайки, че може допълнително да свие техния брой.

Тази цифра е с 20% по-ниска от броя на велосипедите, използвани от бизнеса през 2017 г.

Данните посочват, че споделените велосипеди са били използвани 1,42 млн. пъти дневно в Пекин и околността през първата половина на 2018 г., което значи, че всяко е било карано по 0,7 пъти средно на ден. За Mobike и Hellobike тези стойности са съответно 1,7 и 1,6 пъти дневно.

През април двете компании обявиха, че удвояват таксата за Пекин до 1 юан (14 цента) за 15 минути. През юли Mobike също повиши своята основна такса за редица региони и градове.

Потребителите вероятно биха били съгласни с по-скъпата услуга, естествено, ако от това биха извлекли някакви ползи.

Битката между компаниите за споделени велосипеди е само началото на войната за оцеляване. Смяната на световете бележи едва старта на тази борба.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:24 | 13.09.22 г.
fallback
Още от Свят виж още