IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Българският туризъм забави скорост през 2019 година

Туристическият сектор изпраща противоречива и динамична година, експанзията обаче върви с дигитализацията на индустрията

09:11 | 25.12.19 г.
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Добрите новини

2019-та година маркира и позитивни тенденции за развитието на туризма в България. Добри са данните за изходящия туризъм. За десета поредна година той бележи ръст - за тази година е 6 на сто, което е устойчив тренд. Впечатляват пазарите Италия, Германия, Испания с по 5 на сто от изходящия туризъм. Като цяло съседните държави привличат над 50 на сто от интереса на българските туристи.

И още една положителна тенденция – след като 2018 година изведе страната ни като четирисезонна туристическа дестинация, в която пътуванията за културен туризъм в градска историческа среда записаха своя пик, 2019-та година затвърди този феномен. Макар и морският туризъм да записва спад, културният бележи ръст за поредна година.

Изминалите 12 месеца потвърдиха и водещата роля на алтернативните форми на туризъм у нас. Летният туризъм вече не е водещ продукт на България, тъй като само 38% от туристите, които идват у нас, са с цел морски туризъм. Силни са есенният и пролетният туристически сезон за чуждестранните посещения. Имаме и сериозно увеличаване на пътувания на българи както в рамките на страната, така и зад граница. Така че изпращаме интензивна туристическа година, която показва стабилност на отрасъла, обобщи Румен Драганов.

Thomas Cook - краят на една ера или не съвсем

Оказа се, че ефектът Thomas Cook не се отразява на стабилността на българския туризъм, коментира още специалистът от Института. Не е под заплаха за следващият туристически сазон, защото туристите ще бъдат пренасочени независимо от фалита на точно този туроператор. Фалитът на Thomas Cook не беше усетен от стотици хотели в Европа, не влияе негативно и на българския туризъм на фона на над 3400 хотела оперирали в страната по това време, което показва стабилност, категоричен е той.

А и марката Thomas Cook ще бъде възобновена от новия си китайски собственик, който планира да използва 178-годишния бранд за туристическа платформа, насочена към европейски клиенти.

За следващата година със сигурност е ясно, че водещо за туристическия сектор все повече е дигиталната трансформация – блокчейн технологиите, изкуственият интелект и всички платформи за споделени пътувания, които ще имат бум, както и нискотарифните авиокомпании. Всеки, който иска да участва в туризма оттук нататък, трябва да влезе в дигиталния свят, каза Румен Драганов.

Изминалата година обаче ще бъде запомнена и с липсата на напредък по стари проблеми – браншът остава разпокъсан и без единно лице по предложения за развитие на туризма, няма и национална туристическа организация, която да се занимава с маркетинговото позициониране на българския туристически продукт. Управлението на публичната държавна собственост също продължава да е проблем. Остават сериозни въпроси около новия Закон за туризма, който е вече в парламента и приемането на някои текстове може да създаде серизно напрежение за туристическия пазар у нас и за бъдещето развитие на българския туризъм.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 04:05 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още