„Търпение“ – това е новата мантра на Федералния резерв по-малко от две седмици преди първата среща на ръководството на американската централна банка за новата година. На този фон отговорните за политиката на Фед не оставят място за съмнение, че искат спиране на повишаването на лихвените проценти – поне засега.
Гуверньорът на Фед Джером Пауъл първи използва думата „търпение“, за да опише своя подход спрямо паричната политика по-рано този месец, успокоявайки финансовите пазари след месеци на волатилност, посочва Ройтерс в свой материал.
Тази седмица седмина други представители на ръководството на банката последваха примера на Пауъл и възприеха подхода на търпението, изпращайки сигнал за намерението си да замразят, поне засега, цикъла на лихвени увеличения.
Това, както и позицията за изчакване на други представители на ръководството на Фед, дава да се разбере, че налице е ясен консенсус сред 17-те икономисти, които ще заседават между 29 и 30 януари.
„Подходът, от който се нуждаем, е за предпазливост, търпение и добра преценка“, заяви председателят на Фед за Ню Йорк Джон Уилямс в петък, допълвайки, че при продължаване на растежа увеличаване на лихвените проценти може да се окаже необходимо в някакъв момент.
На подобно мнение е и ръководителят на Фед за Далас Робърт Каплан, според когото търпението на банката трябва да продължи поне едно-две тримесечия. Дори ръководителката на звеното в Канзас Естер Джордж – която бе и една от малкото привърженици на лихвените увеличения, когато те се радваха на слаба подкрепа, се застъпи за временното им прекратяване.
Председателят за Чикаго Чарлс Евънс, както и този за Минеаполис Нийл Кашкари през изминалата седмица също повториха, че подкрепят слагането на пауза на ръстовете. Ръководителите на Фед за Сейнт Луис и Атланта също изразиха сходни мнения по-рано този месец.
Притесненията на ръководството на централната банка варират от външни проблеми като забавянето на икономическия растеж в Китай до вътрешнополитически затруднения като продължаващата блокада на работата на американската администрация вече 28 дни.
Това, както и потенциалните последствия от излизането на Великобритания от състава на Европейския съюз, може би вече натежава върху доверието на американските потребители, изрази притеснение членът на борда на гуверньорите на Федералния резерв Лейл Брайнард.
Това може и вече да се случва. Потребителското доверие спадна до двугодишно дъно отчасти заради блокираната работа на администрацията, която според председателя на Фед за Ню Йорк Джон Уилямс може да отнеме до 1 процентен пункт от икономическия растеж за първото тримесечие.
Не всички обаче са еднакво притеснени. Заместник-председателят на Федералния резерв по въпросите на надзора Рандъл Куарлс посочи в четвъртък, че основата на американската икономика остава силна. В същото време гуверньорът на централната банка за Бостън Ерик Розенгрен посочи, че все пак може да е необходимо увеличение на лихвите поне два пъти през тази година.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска
преди 6 години Consumer confidence се превежда правилно като "потребителска увереност" или "увереност на потребителите", а не като "потребителско доверие".Грешният превод преобладава (потърсете в Google за да се уверите, не да се доверите). отговор Сигнализирай за неуместен коментар