Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Как ще завърши стрийминг войната за Discovery?

Платформата е съкровище от пристрастяващи, нискобюджетни риалити програми, които родиха страстни суперфенове

Как ще завърши стрийминг войната за Discovery?

Снимка: Pixabay

Стрийминг войните оставят по-малките програмисти и студия сами пред неизбежността да се продадат на шепата компании, които са готови да доминират в света на онлайн абонаментите за видео съдържание  - Amazon.com, Apple, AT&T, Netflix  и Walt Disney. Спекулациите за придобивания се съсредоточиха предимно върху филмови къщи като Lionsgate и MGM, но най-горещата цел за поглъщане при стрийминга е по-известна с разкъсването на червените килими, отколкото с разхождането по тях. Discovery - със своите предавания за реновиране на дома на телевизионната мрежа HGTV, реалити форматите на TLC, състезания за готвене на Food Network и съвременно съдържание на природна тематика - може да е точно това, от което Netflix се нуждае, за да остане на върха, пише в свой анализ за Bloomberg Тара Лашапел, цитирана от Bloomberg TV Bulgaria.

Discovery е съкровище от пристрастяващи, нискобюджетни риалити програми, които родиха страстни суперфенове. „90 Day Fiance“, който се излъчва в мрежата на TLC, е такъв магнит за рейтинг, че изпълнителният директор Дейвид Заслав веднъж заяви, че наподобява собствена неделна футболна лига. Междувременно стрийминг гигантите влагат милиарди долари годишно в това, което те определят като „първокласно съдържание“, създавайки усещане за  сценарий с HBO качество и филми, достатъчно добри за кината. Но тези стратегии изглежда пренебрегват факта, че има много зрители, които просто копнеят за повече "джънк" телевизия в стрийминг приложенията, които са ги оставили разочаровани от липсата на алтернатива. 

Още по темата

Това започна да се променя с дебюта Discovery + през януари. Тази седмица компанията заяви, че вече има 15 милиона абонати, които плащат за нейните потребителите платформи и че Discovery + представлява по-големия дял.

Това не е твърде зле. Като контекст, HBO, която е на ефир от близо 50 години, и стрийминг потомството й HBO Max заедно имат 44 милиона абонати в САЩ. Разбира се, Discovery + изяжда собствените си традиционни кабелни мрежи и печалбата за първото тримесечие остави акционерите разочаровани. В основата на това е 63-процетният скок в общите и административни разходи, вероятно насочени за популяризирането на Discovery +.

Приложението има качество, което липсва на Netflix и беше оценено по отношение на кабелна телевизия: да се включите, когато пожелаете, и да гледате дадено съдържание от средата. Умората от вземане на решения на какво да се гледа е такава заплаха, че Netflix току-що въведе бутона „Пусни нещо“ за „когато просто не искаме да вземаме решения“.

Ангажираността на потребителите, която произвежда каталога на Discovery, може да бъде полезна за стрийминг приложенията, които се стремят да подобрят рентабилността чрез реклама или увеличение на цените. И всяко нейно предаване - било то „My 600-lb Life“, „Naked and Afraid“ или „Chopped“ - е доста траен франчайз - нещо, от което Netflix, Amazon Prime и Apple TV + могат да се възползват в по-голяма степен.

Жертва на колапса на Archegos Capital, акциите на Discovery също поевтиняха. Пазарната й стойност от 26 милиарда долара (за кратко 47 милиарда в средата на март) е несравнима с технологичните гиганти - това е същата сума пари, която бизнесът на Amazon изразходва само през последната година. Финансовото състояние на Netflix се укрепва, което прави възможно за жадната за растеж компания скоро да направи първото си голямо придобиване.
Netflix едва започна да навлиза в телевизионните риалити формати, въпреки че тази пролет със завръщането на „The Circle“ и „Too Hot to Handle“ - две състезателни предавания, последното доста колоритно - предполагат, че е доволна от първоначалния прием. Потребителите на Disney +, от друга страна, няма да намерят този тип програми в строго подходящата за семейството услуга. Други приложения са фокусирани върху съдържание по сценарий, оглавено от големи актьори, като „The Flight Attendant“ на HBO Max с участието на Кейли Куоко и Джейсън Судейкис в „Ted Lasso“ на Apple TV +. Това остави Discovery + като уникален продукт в море от Netflix копия.

Уникален е и по друга линия. Discovery има един от най-стабилните международни присъствия в индустрията, като прекара последните няколко години в придобиването на компанията майка на HGTV Scripps Networks, полски медийни активи и Eurosport, паневропейска спортна мрежа, която има права за излъчване на Олимпийските игри. Някои от популярните американски програми развиха собствени последователи в чужбина, като компанията инвестира както в дублирано, така и в съдържание на местен език. Тъй като ръстът на абонатите на Netflix в САЩ почти не отчита ръст това тримесечие, международните пазари са на нов фокус. Disney + също насочва огромни услия в международен план, използвайки своя пакет със Star, нов продукт за общо забавление, който не се предлага в САЩ.

Трудно е да си представим, че Discovery + преживява стрийминг войните като самостоятелен продукт. Но огромният й каталог би подобрил стойността на което и да е от водещите приложения по-бързо, отколкото случаен филм с голям бюджет.

 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Ралица Пейчева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Защо и с рекордната за Япония печалба Softbank не впечатли инвеститорите?