Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Рекламните приходи на TikTok се възстановяват докато бурята в САЩ утихва

Рекламодателите явно не са приели действията на Тръмп срещу компанията като нещо сериозно в дългосрочен план

Рекламните приходи на TikTok се възстановяват докато бурята в САЩ утихва

Снимка: Brent Lewin/Bloomberg

След като TikTok беше обвинена от администрацията на Доналд Тръмп, че предоставя информация на китайското правителство, рекламният бизнес на компанията изглеждаше зле през юли миналата година.

Големи брандове оттеглиха разходите си за реклама, въпреки че директорите на TikTok им предлагаха възстановяване на разходите, в случай че на популярната социална мрежа ѝ бъде забранено да работи в САЩ.

Но след като стана ясно, че Джо Байдън е спечелил президентските избори, всичко това се промени, пише Ройтерс.

„Интересът към TikTok експлодира“, коментира Ерика Патрик, вицепрезидент и директор социални мрежи в Mediahub Worldwide, която е работила с марки като Netflix и Twitch. По думите ѝ тя очаква разходите на клиентите да се увеличат значително през следващите шест месеца.

Още по темата

Докато администрацията на Байдън сложи на пауза правителственото дело, заведено от Тръмп, корпоративните спонсори се връщат към популярното приложение за споделяне на кратки видеа, резервират си рекламни кампании и експериментират с нови начини за достигане до потребителите, разкриват трима директори на рекламни компании.

Споровете около националната сигурност и TikTok при предишната администрация изглежда са били „по-скоро препятствие“, отколкото сериозно притеснение за рекламодателите, коментира Патрик.

Поражението на Тръмп на изборите е било повратна точка за много рекламодатели, които преди това са имали съмнения за TikTok, посочва представител на индустрията.

Със засилването на бизнеса, платформата се обърна поотделно и към големите марки, за да отговори за постоянните им опасения за това как ще бъдат позиционирани рекламите им, допълва той.

Въпреки че американският рекламен бизнес на TikTok се смята за малък в сравнение с този на по-големите социални мрежи, TikTok твърди, че е записала 500% ръст на рекламодателите, пускащи кампании в Съединените щати, през 2020 г. Компанията споделя, че непрекъснато води разговори с рекламодатели относно безопасността на бранда.

От края на миналата година TikTok е сключила договори с McDonald’s, Kate Spade, Chobani и Bose, както и с неправителствени организации като St. Jude Children’s Research Hospital, твърди говорителка на компанията.

Bose е установила, че рекламите ѝ в TikTok са гледани по-дълго от тези в други плаформи, коментира Кристина Келер, мениджър глобални социални мрежи в Bose.

St. Jude е набрала около 50 хил. долара от септември до днес чрез бутон за дарения в TikTok, твърди ALSAC, организацията за фондонабиране, на която разчита тя.

“TikTok е една от най-бързо растящите ни платформи“, посочва Рик Шадиак, главен изпълнителен директор на ALSCAC, допълвайки, че първата кампания на организацията през декември с актрисата Ашли Тисдейл е постигнала „огромно“ ангажиране не потребителите.

Нови възможности

Докато компанията се опитва да печели пари и да капитализира огромната си аудитория от младежи, амбициите на TikTok за приходите растат и вече включват продаването на рекламни пакети, фокусирани в празници и големи събития.

За да отбележи Black History Month, TikTok ще проведе виртуално събитие с 500 чернокожи създатели на съдържание в четвъртък. Тя е поканила марки да спонсорират събитието за 750 хил. долара, сочат документи, разгледани от Ройтерс.

Освен това компанията е поискала от брандове 1,5 млн. долара, за да спонсорират финала на живо на 26 февруари, в който ще участват различни изпълнители и специални гости.

Онлайн търговията набира все по-голяма популярност, посочва TikTok, докато компанията си поставя за цел да изпревари Instagram, която позволява на потребителите да купуват директно през приложението.

TikTok твърди, че разглежда възможността да позволява на потребителите да споделят линкове към продукти в приложението, което ще даде шанс на инфлуенсърите и на TikTok да печелят комисиона от продажбите.

Инфлуенсър маркетингът, който вече е голяма форма на реклама в TikTok, преживява бум, след като все повече марки се надпреварват да плащат на известни личности да показват техните продукти на милионите си фенове.

Дори по-консервативни компании, като тези за финансови услуги, се питат как да се включат в приложението, след като манията по GameStop показа, че по-младите потребители имат по-разнообразни интереси, отколкото някои рекламодатели очакват, твърди Джо Гаглиези, главен изпълнителен директор на агенцията за инфлуенсър маркетинг Viral Nation.

По статията работиха: Елена Кирилова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Бизнесът в САЩ трудно ще се откъсне от зависимостта си от тайванските чипове