IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Стартъп общността скърби за технологичния инвеститор Брайънт

Като партньор в Bryant Stibel починалата в неделя звезда се доказва и като успешен технологичен лидер

08:35 | 28.01.20 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<div class="text-wrap tlid-copy-target">
	<div class="result-shield-container tlid-copy-target" tabindex="0">
		<span class="tlid-translation translation" lang="bg"><span title="">Коби Брайънт представq своя фонд за рисков капитал Bryant Stibel в Ню Йорк. <em>Снимка:&nbsp;</em></span></span><em>Michael Nagle/Bloomberg</em></div>
</div>
Коби Брайънт представq своя фонд за рисков капитал Bryant Stibel в Ню Йорк. Снимка: Michael Nagle/Bloomberg

Коби Брайънт, който загина при катастрофа с хеликоптер в Калифорния заедно с дъщеря си и още седем души в неделя, беше известен в световен мащаб като суперзвезда на НБА.

Но макар че 41-годишната спортна звезда, олимпийски медалист, носител на "Оскар" и баща на четири деца беше най-известен с постиженията си на баскетболното игрище, той също така се бе утвърдил като предприемач и инвеститор, чийто обхват се простираше далеч извън района на Лос Анджелис. Затова в понеделник стартъп общността в Калифорния и Залива напомни в интервюта и публикации в социалните медии за неговия инстинкт да залага на правилните стартъпи.

Въпреки че спортистите суперзвезди очевидното могат да създават бранд от имената си, да  не говорим за трупането на пари, това не означава непременно, че са добре квалифицирани в бизнеса, финансите и инвестирането. Но Коби Брайънт очевидно е едно от изключенията.

Брайънт стартира инвеститорската си дейност през 2013 г. с партньора си и сериен предприемач Джеф Стибел. Чрез своята компания Bryant Stibel & Co. двойката осъществява микс от ранни и късни инвестиции в компании като Legalzoom, Scopely, Art of Sport, The Honest Company (Уелнес марката на Джесика Алба, произвеждаща редица потребителски стоки - от памперси до почистващи препарати), RingDNA, Focusmotion, Dyshapp и Represent, анализира TechCrunch

През миналата година инвестиционната им компания експандира с инвестиционен инструмент в размер на 1,7 милиарда долара, който беше лансиран в партньорство с фонда за частен капитал Permira под името Permira Growth Opportunities, припомня USA Today.

„Разбирам колко е важно да се изгражда стойност и сме разумни с нашите финанси“, казва преди година Брайънт пред USA Today. Твърде осъзнато изказване на фона на многото истории за колегите му пенсионирани спортисти, които изпадат в несъстоятелност след края на кариерите си.

Като партньор в Bryant Stibel Коби Брайънт е активен участник в начинанията на фонда и  е помогнал на Art of Sport, например, с маркетингови и други тактически решения и дори е измислил няколко нейни търговски марки (Rise, Compete).

„Най-голямата ми сила е в разказването на истории за марките“, казва Коби Брайънт.

„Иначе казано, спортът на Коби беше баскетболът, спортът на Пейтън беше футболът, моят спорт е бизнесът“, добавя Стибел. „Ние използваме партньорите си в области, където те са по-добри от всички. Да можеш да вземеш това, което правят най-добре - упоритата работа, всеотдайността, способността да създаваш печеливши екипи - и да превърнеш това в уроци, които предприемачите учат, е безценно“, добавя той.

И Брайънт се опита да приложи наученото на баскетболния терен в бизнеса и инвестициите. Той проповядва търпение и работа в екип.

„В продължение да дълго време в хода на играта може да забележите пролука в защитата или нещо, от което можете да се възползвате. Ако атакувате всички наведнъж, показвате коза си твърде рано“, казва той. „Отборните спортове вършат чудесна работа в преподаването на това и как да се доверявате на другите“, признава през миналата година самият Коби. 

Другият съвет на Брайънт за всеки, който иска да увеличи парите си, е да инвестира в бизнес, от който разбира, и да инвестира с точните хора. 

И така, какво Брайънт намира за по-вълнуващо и удовлетворяващо – да вкара победен кош в плейофите или да намери печеливша компания като инвеститор? 

„Откриване на тази печеливша компания като инвеститор - бързо отговаря той пред USA Today. „Защото да вкарам печеливш кош не е нещо ново за мен“, посочва той.

С основен акцент върху технологиите, медиите, данните и компаниите, за които се смята, че имат потенциал да станат „еднорози“ (или частни стартиращи компании на стойност над 1 милиард долара), Bryant Stibel & Co. осъществява редица инвестиции, няколко от които в бизнеса с познати потребителски марки. 

Например Tile със своите проследяващи Bluetooth устройства, които помагат на клиентите да следят за местоположението на ключове, портфейли и други подобни, към която вероятно интерес проявява Apple. Или да вземем за пример Epic Games, компанията зад горещата в момента игра Fortnite. Или Cholula, зад чиято слава се крие просто зад... лютив сос.

Около една трета от 19-те активни компании в портфолиото на Bryant Stibel струва повече от 1 милиард долара. Като цяло Bryant Stibel е инвестирала в 28 компании, като три - Dell, Alibaba и National Vision - станаха публични.

Признанията за Коби

„В моята фирма имаме поговорката, че великите изучават великите. Така четох за много капитани в индустрията, за да науча за техните пътешествия. Коби обаче беше повече от страхотен. Той се стремеше да бъде и работи безмилостно, за да стане най-добрият в която и да е „игра“, в която бе решил да се съсредоточи. В баскетбола той беше най-добрият играч на своето поколение. В писането спечели „Оскар“ в първата си година на сценарист, в областта на технологиите и инвестициите той създаде инвестиционен посредник и бързо генерира значителна възвръщаемост - инвестиция от 6 милиона долара в BodyArmor стана 200 милиона долара“, пише в понеделник Марлон Никълс от MAC Venture Capital.

„Той беше един от онези редки талантливи хора, чиито усилия съответстваха на таланта му. Аз лично научих толкова много за фокуса и посвещаването на една цел от него. Коби беше повече от велик, той беше легенда, беше лидер на поколенията. Той беше онзи талант и лидер, когото срещаш веднъж в живота", казва още той.

Джесика Алба, съоснователка на The Honest Company, сподели в Twitter собствената си реакция на новината. А официалният акаунт в Twitter на Scopely също сподели реакцията си. „Легенда за всички времена и наш приятел и поддръжник. Нашите мисли са с всички семейства, засегнати от трагичната катастрофа днес. Ще ни липсваш, @kobebryant“.

 

По време на кариерата си в „Лос Анджелис Лейкърс“ Мамбата поставя редица рекордни и помага на клуба да спечели пет национални първенства. Заедно със Шакил О'Нийл Брайънт помогна на Лейкърс да бъде доминиращият отбор в НБА в началото на новото хилядолетие.

„Коби беше рядката комбинация от даден от Бог талант на терена и извън него с начин на мислене на спортист, който беше ненадминат и наречен„ Мамба манталитет“. Каквото и да постави във фокуса си, се превръщаше във високи постижения, било то шампионата в НБА, „Оскар“, влизане на полето на частните инвеститори или - най-важното - бащинството“, написа генералният партньор на Upfront Ventures Коби Фулър от Upfront Ventures. „Тази загуба е шокираща и поставя в перспектива мислите за това колко ценни са наистина моментите ни на тази земя. Сърцето ми е със семейство Брайънт през този невероятно труден момент“, каза той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:36 | 08.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още