Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Ярък като фойерверк

Новият MINI Cooper S е по-бърз, по-икономичен и по-комфортен. Всъщност това са единствените му недостатъци

Ярък като фойерверк

Снимка: Investor.bg

Колко ли е трудно да създадеш автомобил, който да се превърне в емблема за поколения наред? Колко ли е трудно да запазиш репутацията си, дори след като те купи компания с коренно различна философия и националност? Колко ли е трудно да запазиш една легенда жива толкова много години? Да попитаме MINI.

Откакто е собственост на BMW британската компания е обект на свирепа критика от закоравелите си фенове, които смятат, че колите й вече далеч не са миниатюрни, още по-малко евтини и лесни за поддръжка. Проблемът е, че хората, които мислят по този начин, изглежда въобще не си дават сметка, че ако не беше всичко това абсолютен факт, MINI нямаше да съществува.

В момента просто не е възможно да печелиш от миниатюрен автомобил, който кара хората единствено да се усмихват. За да си рентабилен, трябва да присъстваш на много пазари, колите ти трябва да са сигурни и здрави, да могат да те закарат безпроблемно до супермаркета, но да не ти причиняват гръбначно изкривяване на дълъг път. Трябва да имаш и много модели, с които да изградиш цялостен имидж. Трябва да предлагаш възможности на клиентите си.

Това си мислехме, преди да се качим в новият MINI Cooper S. И изведнъж всичко си дойде на мястото. Осмислихме защо моделът е пораснал на размери. За да е по-конвертируем, а и за да може MINI да пусне негова четириврата версия за пръв път в историята. Осмислихме и защо го няма вече традиционния 1.6-литров двигател - за да може на негово място да дойде по-икономичен и модерен 2.0-литров турбо агрегат. Дадохме си сметка и че вече не е нужно да тъпчеш чантите в багажника, а е достатъчно просто да ги поставиш там. Приятелите ни също се зарадваха на промяната в размерите, защото капачките на колената им вече не ги боляха, докато се возеха на задната седалка.

MINI се променя, точно както се промени цялата индустрия. Няма място за излишно недоволство.

По-луксозен отвсякога. В стандартния хечбек MINI Cooper S вече можеш да откриеш технологии и функции, които очакваш от високите нива на оборудване на някое BMW. Предлага се осветление на външните дръжки на вратите, head-up централен дисплей, мултимедията вече се управлява от централно разположен контролер зад скоростния лост, бордовият компютър може да изчисли колко точно си гладен, а седалките са тапицирани с кожа и велур.

Както вече стана ясно, двигателят на новия Cooper S вече е 2.0-литров, но мощността спрямо предишното поколение с по-малкия 1.6-литров агрегат е увеличена само с 10-ина конски сили. Колата вече се усеща по-зряла, по-голяма, по-способна. Двигателят има три режима на работа – икономичен, нормален и спортен. Първите два ти дават възможност да пътуваш небрежно, а третият е за случаите, в които гледката не те вълнува, а в душата ти се е събудил отдавна заспалия хулиган. Реакцията на педала на газта става по-рязка, автоматичната скоростна кутия изцежда всичко от двигателя, воланът става по-твърд, а звукът от изпускателната система по-характерен.

Cooper S е пораснал не само на размери, но и на интелект. Той вече знае кога да се ядоса и кога да е спокоен.

Имайки предвид горните две изречения, не е чудно, че изнервеното окачване от предишното поколение е получило малко валериан. В никакъв случай не си мислете, че усещането от окачването може да се сравни с ходене върху крем карамел. Купето пак се усеща твърдо стъпило на земята, но налудничавото клатушкане по паветата и неравностите го няма. Това е колкото добра стъпка напред, толкова и допълнителен метър отдалечаване от това, което изгради MINI като марка. Но годините си казват своето и тук.

Cooper S е като фойерверк – мигаш и след малко го няма. Той е пъстър, ярък, забавен и ускорява до 100 км/ч за 6.8 секунди, а максималната скорост е 235 км/ч. На пръв поглед не изглежда толкова драматично, но имайки предвид теглото на колата от 1200 кг, както и компактните й размери, усещането вътре продължава да е все така вълнуващо.

Да го кажем така, новото MINI е станало много по-добро от предишното, точно каквито са изискванията на пазара и на индустрията, но губейки недостатъците си, е изгубило и част от така обичания си характер. Междуосието е увеличено с близо 3 сантиметра спрямо предишното поколение, което дава повече увереност и комфорт, купето е с почти 14 сантиметра по-дълго, за да имате повече пространство за багаж и въздух в интериора, а двигателят е малко по-икономичен и щадящ околната среда.

Цената? MINI Cooper S е като запалка Zippo. За парите, които ще платите за него, ще откриете на пазара много автомобили, които са по-практични, по-икономични, може би дори по-бързи и приятни за каране. Но никога няма да имате оригинала. MINI е премиум продукт и не е за хора, които търсят компактен градски автомобил, защото не могат да си позволят голям и луксозен. MINI Cooper S е за хора, които си купуват RayBan Wayfarer, въпреки че на пазара има по-изгодни слънчеви очила с подобна форма и качествени стъкла. MINI е за хора, на които им пука с каква запалка си палят цигарата.

MINI Cooper S

4-цилиндров турбо бензинов двигател
1997 куб. см работен обем
6-степенна автоматична трансмисия
192 к. с. максимална мощност
280Нм макс. въртящ момент
235 км/ч максимална скорост
6.7 екунди от 0 до 100 км/ч
5.2 литра среден разход на 100 км
133 г/км емисии СО2
48 300 лева базова цена 

 

По статията работи: автор Драгомир Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
11 млрд. евро са загубили 17-те топ автоконцерна за 3 месеца