Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Налагането на електромобилите ще осигури много работни места, но не и без план

14 млн. работни места в Европа зависят пряко или косвено от автомобилната индустрия и някой трябва да измисли начин тези позиции да бъдат запазени

Налагането на електромобилите ще осигури много работни места, но не и без план

Снимка: Andrey Rudakov/Bloomberg

Тъй като делът на електромобилите от общите продажби на нови превозни средства продължава да расте с впечатляващ темп, това води до огромни промени в индустрията, пише в коментар за Euractiv Джудит Киртън-Дарлинг, зам.-генерален секретар в международната търговска федерация IndustriALL Europe.

Ако бъдат възприети правилните стратегии, този подход може да осигури на Европа възможността за конкурентно предимство, както и бъдеще за 14 млн. работници в региона, които зависят пряко или косвено от автомобилната индустрия,  твърди Киртън-Дарлинг. 

Още по темата

Европейците променят начина, по който шофират. Електрическите превозни средства вече се движат по европейските пътища, подкрепени от растящата популярност, технологичните иновации и по-строгите регулации, а това означава, че автомобилната индустрия ще трябва да се адаптира към новия тренд, за да оцелее.

Този преход е от решаващо значение за планетата като цяло, но трябва да се управлява внимателно, за да бъде избегната вълна от останали без работа европейци.

Ново проучване на Платформата за електрическа мобилност и Бостънската консултативна група показва, че електромобилите водят до съществена промяна в автомобилния сектор. Работниците от тази  индустрия са изправени пред най-големия технологичен преход в историята.

Основните фактори тук са автоматизацията, предпочитанията на концерните към по-евтина работа ръка от бедните страни, сливанията и придобиванията и, разбира се, последиците от пандемията от коронавирус.

За да управляваме този преход, трябва да решим някои трудни въпроси. Какво се случва с работниците, чиито умения все още не са готови за технологиите на бъдещето? Как да направим така, че Европа да остане конкурентоспособна като място за проектиране и производство на автомобили? Как да се уверим, че държавите членки работят помежду си, а една срещу друга?

Трябва да проучим внимателно тези въпроси: 14 милиона работни места в Европа зависят пряко и косвено от автомобилната индустрия. Половината от тази пряка работна сила е съсредоточена във веригите на доставки и именно те са най-уязвими за прехода на електрификация.

Деиндустриализацията не е опция: това би било пагубно за живота на хората, ще увеличи безработицата и ще навреди на икономиката. Трябва само да погледнете Детройт, който е опустошен от икономическите и социални ефекти от изчезналата автомобилна индустрия, за да разберете ефектите върху обществеността.

Възможност да се придържаме към статуквото не съществува. Ако заровим глави в пясъка и се опитаме да продължим да произвеждаме автомобили по старомодния начин, работниците ще попаднат в капана на една индустрия с предопределен крах.

Анализът на Платформата за електрическа мобилност показва, че придържането към традиционното производство на автомобили ще има по-негативно въздействие върху работните места от този преход. В същото време потенциалът за нови работни места в екосистемата за електромобилност, като производството на батерии и зарядната инфраструктура, достига около 581 хил. нови работни места.

Ако работим правилно, този преход може да донесе на Европа преимущество пред конкуренцията. Регионът вече е лидер по отношение на други технологични иновации и сега е време да поведем глобалната електрическа мобилност, съхраняването на енергия и зарядната инфраструктура.

Все още е не ясно коя страна ще оглави развитието на тези технологии, а държавите, които най-бързо възприемат тези технологии, ще имат възможност чрез инвестиции да вземат преимущество и да създадат много нови и зелени работни места.

За да се случи това, ще ни трябва набор от координирани политики, които да подготвят почвата за нова електрифицирана индустриална революция. Това означава политики за чиста енергия, инфраструктура, данъчна политика и квалифицирана работна сила. 

Още по темата

Много компании нямат стратегически план за адаптиране към промените, които вървят ръка за ръка с електрификацията. Много правителства се намират в едно и също положение. За да ускорим подготовката си за този преход, ни е необходима европейска правна рамка, която да предвижда и управлява промените в пределите на компаниите.

Те ще трябва да определят ясна роля на правителствата в процеса. Това трябва да включва реално участие на работниците, открит диалог със синдикатите и хората, най-засегнати от декарбонизацията, за да се гарантира, че тази структурна промяна няма да ощети никого.

Следва мащабна преквалификация на работниците от европейската автомобилна промишленост. Тъй като дизайнът и техническите особености на производството на автомобилите се изменят, това означава, че нискоквалифицираните работни места ще бъдат редуцирани, докато нуждата от добре обучени ИТ специалисти, химически инженери и техници ще се увеличи.

Анализът подкрепя твърдението, че до 2030 г. ще трябва да бъдат наети 2,8 милиона работници, като 2,4 млн. позиции ще бъдат променени по отношение на работната характеристика.

Автомобилната индустрия разполага със стотици хиляди талантливи работници, които поддържат икономиките ни в продължение на десетилетия: ние им дължим увереността, че липсата на умения няма да им попречи да запазят своята работа.

По статията работиха: Аспарух Илиев, редактор Елена Кирилова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (6)

1
 
1
 
6
zelka007 до: Hahoto2
преди 2 месеца
1
 
1
 
5
преди 2 месеца
Инвестор звучи тотално като Работническо дело! Добре, че вече ви подминавам, да си плувате в собствен сос, от щастливи страсти! :))))))))) Хахаххаха, мъка, мъка!
1
 
1
 
4
Hahoto2 до: zelka007
преди 2 месеца
"За да ускорим подготовката си за този преход, ни е необходима европейска правна рамка, която да предвижда и управлява промените в пределите на компаниите." хахахах ЦОЦИАЛИЗАМЪТ СЕ завръща, на крилете на спасителите на планетата! Тоя филм сме го гледали и резултатът е предизвестен. А ти зелка по квалификацията на Ленин спадаш към полезните и-иоти, сори друже, села ви!!!
1
 
0
 
3
преди 2 месеца
"Този преход е от решаващо значение за планетата като цяло" -хаххахахаахах https://spencerfernando.com/2019/01/03/i-survived-communism-are-you-ready-for-your-turn/?fbclid=IwAR2ikdPsmrd8JOxBsK8IiKbHoqTeq-npaS8BbDg2N9TmOMZB70OSvn5prCI
1
 
0
 
2
zelka007 до: abdul
преди 2 месеца
прочете ли материалът , или като дядя вова , да се разпишеш ... ?!

Още от Анализи
Надпреварата за разширяване на зарядната инфраструктура в Европа набира скорост