Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Ралито на Tesla може да направи Мъск с над 2 млрд. долара по-богат

Производителят на електрически коли може скоро да бъде вкаран в S&P 500

Ралито на Tesla може да направи Мъск с над 2 млрд. долара по-богат

Снимка: Bloomberg

Заради растящата цена на акциите на Tesla главният изпълнителен директор Илон Мъск си спечели право на парично възнаграждение от 2,1 милиарда долара. Въпреки падането на курса на Tesla във вторник средностатистическата пазарна капитализация нарасна за шестте месеца благодарение на силното рали на акциите през последните месеци. Във вторник производителят на електрически автомобили достигна средна пазарна стойност от 150 милиарда долара за периода от последните шест месеца. Това обезпечи иска на Мъск към втория от общо дванадесет договорени транша, предава Bloomberg.

Траншовете бяха договорени от милиардера в рамките на неговия компенсационен пакет за 2018 г. за закупуване на акции на Tesla с отстъпка. 49-годишният мениджър, който е и мажоритарен собственик и изпълнителен директор на производителя на ракети SpaceX, не получава фиксирана заплата. Заплащането му е само под формата на договорените опции, при условие че са изпълнени дадени изисквания.

Още по темата

Първият транш влезе в сила през май, когато средната пазарна стойност на Tesla достигна 100 милиарда долара за шест месеца. Всеки транш дава на изпълнителния директор правото да закупи 1,69 милиона акции на цена от 350,02 долара всяка. На фондовата борса книжата наскоро струваха почти 1600 долара. Мъск може да осребри двата транша за 2,1 милиарда долара всеки.

Надеждата за силни продажби на автомобили продължава да стимулира курса на Tesla. През миналата година той нарасна с над 500 процента. Въпреки това, след като доставките на превозни средства през второто тримесечие бяха над очакванията, някои инвеститори смятат, че Tesla може да отчете печалба за второто тримесечие в своя отчет в сряда, след като пазарът затвори. Това би означавало четири печеливши тримесечия поред: За Tesla това би било рекорд и важно препятствие за включване в индекса S&P 500.

Спекулациите са, че компанията ще постигне този крайъгълен камък - една пълна година на отчетена рентабилност - тъй като Tesla отчете рекорден брой доставки на автомобили по-рано през юли. Мъск подхрани слуховете, изпращайки имейл до служителите, който предполага, че има шанс компанията да излезе на печалба дори в това трудно тримесечие, пише CNBC.

Акциите поскъпнаха с повече от 50% само този месец - добавяйки още към увеличението на цените им с повече от три пъти тази година - тъй като инвеститорите вече залагат на включването на компанията в S&P 500, което може да означава внезапен скок на търсенето от пасивни фондове, които следят индекса.

Но все още няма гаранции дали това ще се случи. Дори ако компанията отчете четвърто поредно тримесечие на печалба по американските счетоводни стандарти GAAP, няма гаранция, че тя ще бъде добавена към S&P 500.

Съставът на S&P 500 се определя от „Комитет за индексите“ в S&P Dow Jones Index. Включването в индекса се основава както на количествени, така и на качествени фактори.

Компаниите трябва да са базирани в САЩ и да са листнати на NYSE, Nasdaq или Cboe. Те също трябва да имат пазарна максимална стойност над 8,2 милиарда долара и да отчитат четири поредни тримесечия на печалба, определени от общоприетите счетоводни принципи на САЩ (GAAP).

Дори и ако една компания отговаря на тези критерии, както и на другите условия, това все още не гарантира включване в индекса, смята Хауърд Силвърблат, старши анализатор на индексите в S&P Dow Jones Indices.

„Целта на индекса е да подражава на общия пазар на САЩ“, каза той. „Когато решите да вкарате компания - да я изберете в действителност, трябва да се впише в алгоритъма, тъй като представлява пазара, има ликвидност, има размер“, добавя той.

Комитетът заседава на всеки три месеца, за да балансира индекса, а следващото заседание е насрочено за третия петък през септември. Но Силвърблат заяви, че компаниите могат да бъдат добавени или премахнати от S&P по всяко време.

Предвид потенциално пазарния характер на добавените и премахваните от индекса, процесът е строго защитен. Дори компаниите, които са готови да бъдат добавени, не получават предварително предупреждение. Силвърблат казва, че предизвестието обикновено излиза в 17:15 ч. Нюйоркско време пет търговски дни, преди да бъде настроена компания да се присъедини към индекса.

Добавянето на компания с размера на Tesla към индекса крие редица конкретни предизвикателства, тъй като впоследствие теглото на всеки друг компонент ще трябва да бъде коригирано. Освен това, това ще принуди индексните фондове да продават части от останалите си 499 акции, за да направят място за компанията.

С пазарна капитализация от 304 милиарда долара според FactSet, Tesla е 12-ата по големина компания в САЩ, изпреварвайки такива като JPMorgan, UnitedHealth и Home Depot. Изследователската фирма Baird отбеляза, че това ще бъде най-голямата компания, добавяна някога към индекса.

Според анализ на Credit Suisse Facebook беше последната мегакомпания, добавена към индекса през 2013 г., когато тя бе оценявана приблизително на 120 милиарда долара.

По статията работиха: Бойчо Попов, редактор Елена Илиева

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

5
 
5
 
4
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
Признавам - не съм чел статията...
В сп500 има само компании на печалба, и то повтаряща се - тесла няма да е част клуба поне още няколко години.
Тесла е зомби компания. Тя не е икономически устойчива. Продукта и е неконкурентно способен. Има огромни задължения по бонове и заеми и много малки приходи сравнени със заемите си/не съм гледал отчета, но това е кристално ясно/. На тази база телса струва $0
Има и нео друго обаче и това са държавните дотации и нивниците дето я купуват - не са много, но ги има!
Когато китайските градове тънат в смог, европейските също - държавата отива при гражданите си и ги облага/по един или дгуг начин/ и дава парите на тесла/по един или друг начин/. Четохме наскоро тук, че във франция ти дават 6000Е+5000Е за стария автомобил ако купиш ЕВ. Обаче хората във франция купуват зоя ЕВ, а не тесла
В следствие само на това дотиране акциите на тсла са скъпи. На практика това е държавна наеса в сектора. Това обаче е краткосрочно. Държавите се надяват че с леко побутване и ще тръгне народа да се мята на ЕВта... обае греши - трябва да си наистина прост и да не можеш да смяташ, за да си купиш двойно и тройни по скъпа кола/можеш да купуш полззвана дори за 10 - 15 пъти по малко пари от горубляне/ + прескъпа ужасно бързо деградираща батерия + неудобството да не можеш да пътуваш на дълги разстояния без да правиш тънки сметки за зареждания.
Не тесла, а самата идея за преминаване към транспорт на ток от батерия е балон с технологиите които разполагаме в момента.
3
 
4
 
3
scott до: Jorkata
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
това ти е "енрон" в най-чист вид.
И ше свърши по същия начин. Вчера четем за нещо ново в икономкса! Имало 2 вида акцци. На стойността и на растежа! напрао онемех! Тез на стойността били движени от САЩ, а тези на растежа от китай. Та, според таз нова теориес, "тесла" е акция на растежа. Ако китайците наистина правят това - заслужават си съдбата. на балонни лузъри. Ако ли светъ го прави и ЕНРОНИРА: Заслужава си нацьоналсоцьлизъмъ след ваймарската република.
3
 
6
 
2
0pk до: Jorkata
преди 2 месеца
Чиста секта си е, на преподобния Мъск и неговата космическа религия :D
3
 
7
 
1
преди 2 месеца
Леле какво усещане имам как Тесла ще влезе в учебниците по икономика и ще бъде изучавана като класически пример за гигантски балон...

Още от Анализи
За ужас на европейските автопроизводители потребителите искат джипове