Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Гийом Фори поема Airbus сред изпълнено с предизвикателства небе

Той ще трябва да се справи и с последиците от разследванията срещу производителя

Гийом Фори поема Airbus сред изпълнено с предизвикателства небе

Гийом Фори. Снимка: Ройтерс

Новият ръководител на Airbus Гийом Фори встъпва в длъжност днес, изправен пред предизвикателството да засили темпа на производството и да направи завой към самолетната промишленост на бъдещето чрез цифровизацията, предаде AFP, цитирана от БТА.

Но освен с големите промишлени и търговски предизвикателства, 51-годишният досегашен директор на подразделението за гражданска авиация ще трябва да се справи и с различни разследвания срещу европейския авиокосмически гигант.

Гийом Фори ще встъпи официално в длъжност следобед на общо събрание на акционерите в Амстердам. Той сменя на ръководния пост Том Ендерс, който му завещава солидна компания, с поръчки за 7350 самолета, които трябва да бъдат доставени през следващите десет години.

Но той наследява и една група, дезориентирана от управленската криза, породена от оттеглянето на неколцина от ръководните й кадри през последната година и половина, включително на бившия номер две, Фабрис Брежие, смятан за наследник на Ендерс.

Още по темата

Гийом Фори ще трябва да се справи и с последиците от разследванията срещу Airbus. Заради решението на
Том Ендерс сам да разкрие нередности с трансакциите, автомобилостроителят е разследван от 2016 година от френската финансова прокуратура и от британската служба за борба с финансовите измами (SFO). По този начин Ендерс се надяваше да избегне съдебен процес, възползвайки се от антикорупционните закони в двете страни.

Фори поема управлението на Airbus в момент, когато неговият конкурент Boeing преживява тежка криза с неговия 737 MAX.

Той разчита на солидни основи и по-агресивна реорганизация на гамата самолети в търговски план въпреки обявеното през февруари спиране на производството на емблематичния гигант А380, пуснат през 2007 година, но приключващ курса поради липса на поръчки.

Междувременно самолетостроителят пусна през лятото на 2018 година нов малък модел, А220, бивш  CSeries на канадския Bombardier, от който купи програмата, прицелвайки се към северноамериканския пазар.

Освен това Airbus удържа фронта със своя А400М, който от години подкопава резултатите му заради огромните си закъснения. Но програмата за военния транспортен самолет вече отчита осезаем напредък, въпреки че все още остават някои рискове.

Германецът Том Ендерс, чийто "златен парашут" от 36,8 милиона евро наскоро предизвика критики, се опита да остави разчистено мястото за своя наследник. Фори обаче остава изправен пред големи предизвикателства.
Най-голямото е от промишлен характер: новият ръководител ще трябва да ускори темпа на производство на модела за средни разстояния А320нео (A320neo), конкурент на 737, който си остава гръбнакът на Airbus. Целта е да бъдат сглобявани по 60 машини месечно до средата на 2019 година и по 63 догодина. Поръчките за този модел са 6500, което е истинско предизвикателство за групата.

За тази година Airbus си е поставил за цел да достави 880 самолета спрямо 800 през 2018 година, от които 626 бяха А320.

Гийом Фори ще трябва да даде нов тласък на Еърбъс и в търговски план. За целта той разчита на Кристиан Шерер, бивш ръководител на френско-италианския производител на турбовинтови двигатели ATR, който от септември е търговски директор на европейския самолетостроител. 
 

По статията работи: Бойчо Попов
Още по темата: Анализи Airbus Гийом Фори

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Анализи
Какъв е печелившият ход за Америка, ако Русия разиграе китайската карта?