Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Задава ли се краят на ерата на банковите филиали?

Причинената от коронавируса криза ускорява плановете за свиване на броя клонове, а банкови мениджъри се опасяват работата от вкъщи да не убие фирмената култура

Задава ли се краят на ерата на банковите филиали?

Ще останат ли банковите офиси, като този на Commerzbank, в миналото? Снимка: Bloomberg LP

В момента най-голямата германска банка Deutsche Bank има точно 511 филиала. По време на кризата с коронавируса тя временно затвори около 200 от тях, но отдавна всички бяха отново отворени. Но това няма да продължи дълго: Най-голямата германска финансова институция възнамерява в близко бъдеще да затвори всеки пети клон - и този път завинаги.

Проблеми с връщането в офиса може да ускорят процеса - не само в Европа. Ръководителят на най-голямата американска банка JP Morgan Chase Джейми Даймън всъщност искаше да сложи край на работата от вкъщи. Банката обяви през миналата седмица, че водещи служители от банкирането на дребно трябва да се върнат в офисите си най-късно до 21 септември. Това се отнася за офисите в Ню Йорк, както и в Лондон. Но се оказва, че планът не е толкова лесен за изпълнение, колкото се очакваше.

Още по темата

Някои трейдъри бяха изпратени вкъщи малко след анонса, тъй като служител даде положителен тест за вируса Sars-CoV-2. Подобна е ситуацията с конкурента Goldman Sachs, а също и с британската банка Barclays, която искаше да създаде нова норма в офисите след месеци на работа от дома, предава Bloomberg. Но ситуацията на Острова се промени бързо след изявленията на премиера Борис Джонсън от вторник, с които той призова сънародниците си да работят от дома колкото се може повече.

Плановете на най-голямата германска финансова институция дават да се разбере, че коронакризата отново ускорява процеса по свиване на клоновете, който продължава от години. Известно е, че и други финансови институции затварят клонове - и по този начин реагират на пандемията. Ралф Хинч, управляващ директор на консултантската фирма Consileon, предполага, че тенденцията ще продължи да бъде „очевидно към по-малко клонове“.

Това определено е сигурно за Deutsche Bank: Целта е да имаме 400 клона, обясни Филип Госоу, ръководител на подразделението за частни клиенти в Deutsche Bank, във вторник на конференцията на Handelsblatt „Бъдещото банкиране на дребно“. Според Госоу планираното закриване на около 20 процента от всички клонове важи основно за централните градски райони, където Deutsche Bank има по няколко клона. Там имало „възможности за консолидация“.

Банката се стреми да намали броя на филиалите възможно най-бързо, подчертава мениджърът. На въпроса за това колко работни места са застрашени, Госоу не пожелава да даде отговор.

Според директора на Consileon Хинч Deutsche Bank може да стигне още по-далеч. Други частни банки в Германия се справяли с по-малко от 400 клона. С почти 300 търговски обекта те са „добре представени“ и могат да осигурят покритие в цялата страна.

Пандемията обаче разкри двете страни на работата от вкъщи. Едната е ясна - самите компании пестят разходи за офиси, консумативи, а служителите - от транспорта. Но шефовете на банките се тревожат за производителността и корпоративната култура, ако служителите бъдат заставени да работят по-дълго от вкъщи. През миналата седмица шефът на JP Morgan Даймън се оплака, че производителността на банката му страда значително в понеделник и петък. Освен това по-младите служители често се чувствали изключени. А при това точно трейдърите, които работят от вкъщи, са генерирали рекордно високите продажби през последното тримесечие.

JP Morgan иска да върне до 50% от служителите обратно в небостъргача си в Ню Йорк. Goldman Sachs планира система за ротация, която ще позволи на служителите да работят вкъщи една седмица, а на следващата седмица - в офиса. Но сегашните случаи на заразяване застрашават плановете за връщане в офисите, коментира в свой анализ Bloomberg.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (8)

0
 
1
 
8
преди 4 седмици
0
 
3
 
7
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
Подкрепям №5- Уни кредит е уникално *** банка!
0
 
2
 
6
преди 4 седмици
Няма профилна снимка
И в чужбина се изисква да отидеш на място за някои операции. Офисите имат още дълъг живот.
1
 
8
 
5
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Специално Уникредит са една от най-калпавите банки специално ако трябва да ползваш някой от клоновете им. Огромни клонове, едни лелки се шляят вътре, за една обикновена каса чакаш редовно по половин час, може би една от най-лошите банки откъм физическо обслужване. А в същото време споемат още и още физическа работа на каса. Скоро Уникредит остана единственото място за плащане на газ в района ни, е такова чакане просто няма. Искали да се ползва онлайн банкирането им, е да ама аз не искам, искам да си плащам с обикновени пари, на каса, в брой, кеш, на ръка.
3
 
6
 
4
преди 1 месец
Няма профилна снимка
Не, за 2 седмици 3 пъти забелязах, как хората теглят по 4-5 пъти по 400лв (най-голямата написана сума на банкомата), при положение, че точно на тоя банкомат, може да изтеглиш директно до 2000лв (пробвал съм го). Такива хора, няма как да се научат да ползват банкомати на 100% или онлайн банкиране.
За Уникредит знам (от познати, работещи там), че се мъчат да го направят това от около 5г. насам, аз по-малко техни клонове не съм забелязал. След 30г., може и да стане.

Още от Анализи
Авторитарните режими и бизнесът: Колко им пука на инвеститорите?