Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Бюджет и финанси

Изискването за маркировка намали количествата дарявана храна

Фирми продължават да плащат ДДС при дарение на продукти, въпреки че не го дължат

Изискването за маркировка намали количествата дарявана храна

Снимка: Архив Ройтерс

Предвидената маркировка върху даряваната храна – етикетът  „Не подлежи на продажба“, затруднява дарителите и резултатът е по-малко количество продукти, разпределени от Българската хранителна банка. Това каза пред БНТ Цанка Миланова от организацията, която разпределя дарените продукти на нуждаещите се.

Това е нова бариера, затова някои компании продължават да заплащат ДДС при дарение въпреки стимула в закона, който действа втора година, обясни тя. 

Още по темата

„Категорично тази маркировка е новата пречка. Загубихме традиционни дарители, които споделяха излишната храна с хора в нужда, при което Хранителната банка е посредник. Маркировката не е само финансов разход, а логистична трудност“, каза Миланова и даде пример с голяма партида продукти в кашончета, опаковани в стегнато фолио.

Тя очаква това правило да отпадне, след като през втората половина на 2018 г. е имало „добър диалог“ по новия Закон за храните, за който скоро се очаква нотификация от Брюксел.

Няма официална статистика, но глобалната тенденция е за ръст на изхвърляните количества храна. Вероятно в България се изхвърлят около 670 хил. тона годишно, а през Българската хранителна банка се разпределят 150 хил. тона.

Българите, които имат нужда от подобни помощи, са над 1,5 млн., заяви Миланова. 

По статията работиха: Надежда Бочева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Бюджет и финанси
Скритите „айсберги“ при депозитите