Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Bloomberg TV

Над 80% от франчайз компаниите успяват в България, посочи експерт

Създаване на собствена марка също е пътят към франчайзинга, смята интериорният дизайнер Гена Събева

гледано: 1880   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа

Франчайзът ще се развива тепърва в България. 80% от франчайз компаниите успяват, а 90% от стартиращите нови бизнеси се закриват в рамките на пет години.

Това каза Гена Събева, собственик на франчайз веригата ВИТ - Борсата за матраци и председател на Асоциацията на интериорните дизайнери в България, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

„Трябва да се започне със собствената марка, аз самата я направих 15-16 години, след като започнах търговията с мебели и матраци. Предложихме консултантска услуга, която се оцени от клиентите“, разкри интериорният дизайнер. "Имам голям усет към пазара и продавайки мебели от 1995-1996 година забелязах, че имам специално отношение към матраците”.

Още по темата

Тя разказа за пътя, по който е преминала, за да създаде франчайз веригата.

"Ние бяхме първите, които съблякохме матрака и позволихме той да се пробва. Ние сме пионери в това да съберем на едно място всички модели и марки матраци и да предложим една консултантска услуга", каза Събева.

На въпроса как се стигна до идеята за превръщане на бизнеса с матраци във франчайзингова верига Гена Събева обясни, че още през 2006 фирмата ѝ става франчайз партньор на немска марка за цялостно обзавеждане на дома с мебели в поне 15-20 стила.

“Това е една много интересна концепция – подбрани са всички текстили и мебели, за да бъда улеснен търговецът да сложи подходящите мебели в пространството, без да се налага преди това да е учил интериорен дизайн", коментира тънкости на франчайзингът тя и напомни, че за бизнеса е необходимо непрекъснато да придобиваш търговски и продуктови умения.

“През 2009, когато всички говориха, че България е в дълбока криза, ние направихме борсата за матраци и раздадохме 10 000 листовки на едно изложение. При нас се нареди опашка - нещо, което на мен, в 20-годишната ми практика, не ми се бе случвало. Тогава разбрах, че когато правиш нещо правилно, не е нужно да влагаш безкрайно много усилия, за да го рекламираш. Когато направиш един успешен проект, ти се иска да го повториш, сподели Гена Събева. – И в рамките на шест месеца направих още два обекта  в София. Но на мен, като човек, ми е доста трудно да управлявам хора, да им казвам кога и как да ходят на работа. Прецених, че, или трябва намеря друг човек, който да се занимава с това, или да приложа друг подход".

Така Събева стига до идеята да предложи два от обектите си на хора, които да ги управляват чрез фрайчайз.

"Започнах да разписвам процедурите, по които да бъдат продавани продуктите. Това никак не е лесно, защото в България франчайзингът е нещо, което е съвършено непознато. Няма го и в законодателството, не е ясно какво се случва. Включително и адвокатите не бяха много наясно", заяви тя.

Какви са предизвикателствата при развитието на франчайз верига в България? Защо интериорният дизайнер не е консултант по покупка на мебели?

Вижте повече във видеото!

По статията работиха: Петя Стоянова, редактор Бойчо Попов

Още по темата

Коментари (1)

0
 
0
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Айде пак платена реклама!
Фирма от двама - ще обяснява бизнес-модела, а като провери човек сайта им - още са в лятна разпродажба (например). И търсят ли търсят балъци, така де, франчайз партньори....

Още от Bloomberg TV
Българските читатели се завръщат към класиката