Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Какво предстои за най-динамично развиващия се район в София?

Близостта до планината и зелените пространства карат хората да купуват и строят жилища в район "Витоша"

Какво предстои за най-динамично развиващия се район в София?

Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Investor Media Group

„Витоша“ е районът в София с най-много издадени разрешения за строеж, като те са основно за строителство на жилищни сгради и в по-малка степен на индустриални и офис сгради. Това каза инж. Теодор Петков, кмет на район „Витоша“, по време на бизнес закуска, организирана от сайта Imoti.net, част от Investor Media Group.

Район „Витоша“ е четвърти по големина в Столична община след „Панчарево“, „Нови Искър“ и „Кремиковци“, а типът квартали и проблемите на развитие в района са коренно различни, посочи Петков.

Още по темата
„Малинова долина“ е най-динамично развиващият се квартал в района с ръст на инвестициите и строителството благодарение на близостта до метрото и Бизнес парка. „Метрото ще продължи да се разширява, а това ще обуславя развитието и на други зони в район „Витоша“, които сега стоят като празни полета“, каза инж. Петков. Той припомни, че вече е прието удължаване на метрото с още две спирки в „Младост“ – при „Резиденшъл парк София“ и при „София саут ринг мол“ и ИКЕА.

„На последната сесия на Общинския съвет внесох доклад, с който обезпечихме развитие на Симеоновския лифт, включващо връзка с бъдещото метро. След построяването на метрото хората ще могат директно да се качват на лифта и да посещават планината“, изтъкна кметът на район „Витоша“.

Според него именно близостта до планината и зелените пространства в кварталите над Околовръстния път кара хората да си купуват имоти и да строят жилища в район „Витоша“. По думите му в последно време се наблюдава насищане с големи вериги магазини, общинска и образователна инфраструктура, като последната е особено силен фактор при решението за закупуване или наемане на имот.

„Построихме нова детска градина в квартал „Драгалевци“, както и първа общинска детска градина в „Бояна“, готвим разширение на училището в „Симеоново“, санирали сме всички училища в кварталите над Околовръстния път. През 2019 г. ще санираме и останалите две училища във Владая и Павлово. Предстои и разширение на детските градини в Княжево и Павлово, както и изграждане на многофункционална спортна зала във Второ училище и на спортна зала с 1700 места в „Малинова долина“, съобщи инж. Петков.

Той разкри още, че предстои изграждане на нови вериги магазини в „Княжево“, „Манастирски ливади-Запад“ и под „Симеоново“, където ще има магазин Praktiker. В „Драгалевци“ предстои изграждането на частно училище за 750 деца, което ще е готово за следващата година, а инвестицията е на стойност 20 млн. лв. Ново училище на площ от 35 декара ще има и в квартал „Киноцентър“.

Инж. Петков не подмина и основния проблем в района – липсата на канализация. „Столична община кандидатства по европейска програма и спечели финансиране за изграждане на ВиК сектор. Изготвено е прединвестиционно проучване, въз основа на което общината ще може да кандидатства за финансиране по Оперативна програма „Околна среда“. 500 млн. лв. ще бъдат инвестирани в дългоочакваното изграждане на канализацията“, посочи той и допълни, че това ще бъде труден и бавен процес заради необходимостта от отчуждаване на имоти.

Георги Шопов, председател на Управителния съвет на Националната асоциация на строителните предприемачи, заяви, че изграждането и поддържането на инфраструктурата е основен проблем. „Не успяхме да изработим ясни и прости правила, по които да се развива градът и затова развитието му е хаотично“, категоричен е Шопов. Той предлага да има рамкова програма към общия устройствен план за изграждане на инфраструктура в райони, които се смятат за приоритетни.

Проблем възниква и заради частните имоти на улиците. Според Шопов даряването на имотите е неработещо решение. „Анализът ни показва, че в много случаи при процедиране на уличната регулация общината е станала собственик на терена под улицата. Предлагаме чрез промяна на кадастралната карта улиците да се изчистят от нанесените части от имоти, което подлежи на обявяване на всички собственици. Съдът ще обедини всички възражения на собственици на имоти и ще се произнесе с окончателно решение. Така в рамките на една до три години проблемът ще бъде разрешен и инфраструктурата на града ще може да се развива“, смята Шопов.

Според инж. Петков София не може да се развива с настоящото ниво на данъците. Той даде за пример село Владая, където данък сгради при население от 5000 души генерира годишен приход от едва 150 хил. лв. при много по-високи разходи за поддръжка на съществуващата инфраструктура. „Вдигането на данъците, колкото и непопулярно да е, е мярка, от която не можем да избягаме“, категоричен е той.

По статията работиха: Божидарка Чобалигова, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (5)

0
 
6
 
5
преди 4 дни
Няма профилна снимка
Кой ще живее в тез райони, цяла България ли ще идва ? Положението с движението е много тежко, дори големи булеварди, като България и Черни връх и Симеоновско шосе са задръстени, вече не могат да поемат строежите. Около строежите никаква инфраструктура, Вчера бях около бизнес център Bellissimo, пълно е с кочини около него и малко навътре, колите спират в калта и локвите.
6
 
5
 
4
преди 5 дни
При над 40 млрд лв в банките, непрекъснат приток на хора в София и общо взето лошо състояние на сградния фонд, няма как да не се купуват тези "нови" жилища. При това, хората които ги купуват не са гении, суперинтелигентни, високообразовани аристократи. ..
Това са си селяни, научили малко от програмирането, с два телефона, хора да които театър, симфоничен концерт, картинна галерия и др. подобни не са важна част от ежедневието. Те искат МОЛ, два-три супермаркета, място за колата и детска градина. Това е, и купуват: на зелено, на червено....
1
 
4
 
3
преди 5 дни
Няма профилна снимка
Близостта до планината и зелените пространства карат хората да купуват и строят жилища в район "Витоша"

Чак пък някой да ги кара да купуват и строят, нямат търпение направо, не могат да се сдържат да не го правят постоянно, още и още - повече не ми се чете
11
 
5
 
2
Sakamano до: nkavrakov1982
преди 6 дни
Да, тия дето купуват там само на градски транспорт разчитат.
2
 
27
 
1
преди 6 дни
Платените статии за имотния пазар, взеха да излизат не през ден, а през 5 минути на ден, буквално...

Как нямало жилищен балон, кой бил най-перспективния район, как пазара бил балансиран... И като прочетеш кой ни дава тази уж достоверна информация... Сайта на Инвестор Медия-Imoti. net, Bulgarien Propertis и Полина Стойкова дето бленуваше 1200 евро на квадрат още през 2017 та година, за София, но така и не и се сбъднаха мечтите, после имаме и Arco Real Estate... все доказани "експерти" на жилищния пазар, а именно тези дето имат най голяма изгода от това да се надуват и манипулират цените през изкуствено занижените лихви на банките...

Без коментар.. Във квартал Витоша, може да се зарадвате ако има асфалт по улиците, тротоарите са цяло щастие, а градския транспорт е мираж....

Още от България
Строители излизат на протест в сряда