Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

България

Зеленият ринг на София - за начало 3 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк

Очаква се изграждането му да започне през 2021 г., ако междувременно няма обжалвания

Зеленият ринг на София - за начало 3 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк

Снимка: Pixabay.com

Най-голямата велосипедна амбиция на Столичната община е една стъпка по-близко до осъществяването си, след като проектът за Подробния устройствен план (ПУП) за първата част от Зеления ринг на София вече е готов. В четвъртък (2 юли) той беше представен пред журналисти от кмета на града Йорданка Фандъкова и главния архитект Здравко Здравков.

Зеленият ринг ще свързва кварталите „Слатина“ и „Изгрев“ по трасето на бившата жп линия при гара „Пионер“, като плановете са там да се изградят 3 км велоалея, пешеходна зона и линеен парк.

„Става въпрос за имот от 60 декара, който е собственост на НКЖИ. Условието да ни бъде предоставен от Министерството на транспорта беше да има приет устройствен план. Проектът е готов и предвиждаме да изградим нов линеен парк, велоалея и пешеходна зона. Целта е да изградим изцяло зелено пространство, което да бъде алтернатива за придвижване на софиянци“, каза Фандъкова.

Още по темата
Проектът ще бъде подложен на обществено обсъждане тази вечер в зала „Универсиада“, а след две седмици се очаква да влезе за обсъждане в Столичния общински съвет (СОС).

Общината възнамерява да приключи всички процедури до края на годината, за да може изграждането на първата част от Зеления ринг да започне в началото на 2021 г. Това обаче ще се случи, само ако няма обжалвания.

Целта е Зеленият ринг да свърже няколко квартала с най-големите паркове в града – Борисовата градина и Южния парк.

„В първата част предвиждаме 30 хил. кв. м допълнително озеленяване и изцяло нов линеен парк. В малко по-широката част в район „Изгрев“ планираме да се изгради и детска градина“, каза арх. Здравков. Той обаче уточни, че това ще стане възможно, само ако се приемат предложенията за промени в изискванията за строителство на детски градини. Главният архитект се надява това да се случи до края на този месец.

Цялата територия на проекта е 67 хил. кв. м, а площта на велоалеята е почти 10 хил. кв. м с обща дължина от малко над 3 км.

„В момента подготвяме обществена поръчка за изработване на идеен проект, който да даде възможност да се създаде алейно осветление, да се осигурят джобове за сядане, за да се получи градско пространство, което да се ползва през цялото денонощие, да е безопасно и да осигурява добра свързаност между кварталите“, каза арх. Здравков.

Ще бъдат обособени отделни трасета за велосипедисти и пешеходци, като велоалеята е с широчина от 3 м, която е малко по-голямо спрямо норматива от 2,5 м, за да могат велосипедистите да се изпреварват безопасно. Широчината на пешеходните тротоари е 2,5 м. „Искаме това да се превърне в приятно място за разходки, спортуване и прекарване на свободното време“, отбеляза главният архитект.

На терените, върху които НКЖИ си запазва собствеността, се предвижда изграждането на обекти за обществено обслужване като малки кафенета и магазинчета.

По статията работиха: автор Божидарка Чобалигова, редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
2
 
2
преди 2 месеца
Стабилно унищожават и малкото останал потенциал за реингова метро линия.
0
 
6
 
1
преди 2 месеца
Няма профилна снимка
"която е малко по-голямо спрямо норматива от 2,5 м", тоя норматив прилага ли се някъде? Масово са по 1.5, а може само да ги пишат 2.5м, за да оправдаят "вложените" материали.

Още от България
Коронакризата препъна покачването на жилищните цени в България