Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Европа

Какво показва първото IPO в Германия след лятната пауза?

Борсовият дебют на производителя на каравани Knaus Tabbert се оказа по-скромно от очакваното

Какво показва първото IPO в Германия след лятната пауза?

Снимка: Bloomberg LP

Първото първично публично предлагане (IPO) в Германия след лятната пауза е доста отрезвяващо. Акциите на производителя на каравани Knaus Tabbert ще да бъдат емитирани в намален диапазон между 58 и 60 евро, заяви запознат с процеса източник, цитиран от Handelsblatt. 


Крайната емисионна цена ще бъде обявена вечерта. Ето защо надеждите на ръководството за възможно най-високата емисионна цена няма да бъдат изпълнени. Ценовият диапазон първоначално беше между 58 и 74 евро, така че емисионната цена ще бъде обвързана с долния край. И вместо до 4,945 милиона акции, както бе планирано, сега ще бъдат продадени максимум четири милиона акции поради липса на търсене, поясняват от компанията.

Така компанията ще генерира между 232 млн. и 240 млн. евро. Ако емисионната цена беше определена в горния край на първия диапазон, щяха да влязат 366 млн. евро. Източници от финансовите кръгове твърдят, че турбуленцията на фондовия пазар през последните няколко дни е намалила инвеститорския интерес.

Още по темата

По-голямата част от приходите ще отидат за финансовия инвеститор HTP Investments, зад който стоят двамата нидерландски мажоритарни собственици Вим де Пундерт и Клаас Меертенс, както и Palatium Beteiligungsgesellschaft. Те закупиха компанията от Янделсбрун в Долна Бавария през 2009 г. Освен това има и новоиздадени акции от увеличение на капитала. Според изменените планове фрий флоута ще е максимум 38,5 процента, а според първоначалната идея до 48 процента трябваше да попаднат в ръцете на нови акционери.

Пазарът на мобилни къщи, каравани и панелни фургони процъфтява в лицето на коронакризата. По време на летните ваканции местата за паркиране (къмпинги и др.) в Германия често бяха напълно резервирани. Според собствената си информация Knaus Tabbert покрива целия пазар с пет марки и е един от трите водещи производителя в Европа.

С първичното публично предлагане (IPO) компанията искаше да се възползва от ръста на пазара. Наред с други неща, тя трябва да инвестира в производство в Унгария, което е планирано за есента на 2021 г., а също така може да бъде пусната нова премиум марка. Въпреки че Knaus Tabbert удвои производството до 26 000 превозни средства от 2013 г., компанията все още не смогва да задоволи процъфтяващия пазар, казва изпълнителният директор Волфганг Шпек в навечерието на листването.


През 2019 г. компанията генерира приходи от 780,4 милиона евро и оперативна печалба (Ebitda) от 64,3 милиона евро. Според компанията продажбите са нараствали средно с почти 15 процента годишно от 2017 до 2019 г. Оперативната печалба се е увеличила средно с около девет процента.  

Knaus Tabbert ще се присъедини към определен брой фирми, които ще изберат да станат публични в Германия тази година. До момента има само три IPO-та в страната през 2020 г., които набират общо 329 милиона евро според данни, събрани от Bloomberg. Това представлява 80%-ен спад в стойността спрямо година по-рано, показват данните, а компаниите не желаят да излизат на пазара на фона на икономическата несигурност, породена от Covid-19. 

По статията работи: Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Европа
ЕС е готов да започне подготовката на правния текст за сделка с Великобритания