Бизнесът на BMW в Северна Америка сключи сделка за рециклиране на литиево-йонни батерии от всички свои електрически превозни средства с Redwood Materials, съобщава The Verge.
Германският автомобилен производител заяви, че ще инструктира дилърите си да изпращат стари батерии от всички модели, работещи с електричество, включително хибридни и плъгин хибридни автомобили, от марки като BMW, Mini и Rolls-Royce, до Redwood за рециклиране.
Redwood, която е изградена от съоснователя на Tesla и бивш главен технологичен директор Джей Би Стробъл, ще обработва батериите след края на техния експлоатационен живот в две съоръжения в САЩ. Едното се намира в Рино, Невада, а другото, което все още е в процес на изграждане, е в Чарлстън, Южна Каролина. Заводите се намират близо до монтажните съоръжения на BMW.
Производителят на батерийни клетки на автомобилния производител, AESC, също има фабрика в Южна Каролина.
Redwood не посочва кои конкретни компоненти от батериите на BMW ще бъдат рециклирани, но в минали сделки компанията е обработвала катодни и анодни материали, които са ключови съставки в литиево-йонните батерии. Компанията взема материалите и ги трансформира във „висококачествени“ суровини за батерии. Около 95–98 процента от тези материали в крайна сметка се възстановяват и връщат във веригата на доставки, подчертава Redwood.
Американската компания описва BMW като „пионер в електрификацията“, визирайки представянето на електрическия хечбек i3, която се появи на пазара през 2013 г. Автомобилният производител казва, че до 2030 г. ще има поне шест изцяло електрически модела, които ще се произвеждат в САЩ. В момента BMW предлага няколко електрически модела за продажба в САЩ, включително i7 , i4 и iX SUV.
Redwood Materials е основана през 2017 г. от Стробъл. В допълнение към разграждането на скрап от процеса на производство на батерии на BMW, компанията също рециклира продукти от Tesla, Ford, General Motors, Toyota, Nissan, Specialized, Amazon, Lyft, Rad Power Bikes и други.
Фирмата също така рециклира стационарни батерии.
Много от батериите от ранните електрически превозни средства, като Nissan Leaf, Tesla Model S и BMW i3, наближават края на живота си и се нуждаят от рециклиране. След като получи батерии от партньорите си, Redwood започва процес на химическо рециклиране, при който отделя и рафинира съответните елементи, като никел, кобалт и мед.


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа