Автопроизводителите призоваха Европейския съюз (ЕС) да отложи новите цели за емисиите, тъй като спадът на пазара на електрически превозни средства излага компаниите на риск от „глоби в размер на няколко милиарда евро“, съобщава Telegraph.
Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA) заяви, че последните данни за регистрациите на превозни средства показват, че пазарът на електрически автомобили „сега е в непрекъсната низходяща посока“.
Напълно електрическите превозни средства формират 12,5% от целия автомобилен пазар на ЕС за периода от януари до юли, което е доста под нивото, необходимо за постигане на съответствие с новите цели за въглероден диоксид за автомобили и лекотоварни превозни средства, които влизат в сила през 2025 г.
Лобистката група също така призова Европейската комисия (ЕК) да измести преразглеждането на регламента за въглеродния диоксид, който понастоящем е планиран за 2026 г. и 2027 г., до 2025 г.
„Липсват ни ключови условия, за да постигнем необходимия тласък в производството и приемането на превозни средства с нулеви емисии: зарядна инфраструктура за електричество и водород, както и конкурентна производствена среда, достъпна зелена енергия, покупки и данъчните стимули и сигурно снабдяване със суровини, водород и батерии“, изтъква АСЕА. „Икономическият растеж, приемането от потребителите и доверието в инфраструктурата също не са се развили достатъчно“, добавя организацията.
Според нея индустрията не може да си позволи да чака преразглеждането на регулациите през 2026 г. и 2027 г.
„Нуждаем се от извънредни и смислени действия сега, за да обърнем низходящата тенденция, да възстановим конкурентоспособността на индустрията на ЕС и да намалим стратегическите уязвимости“, подчертава АСЕА.
Един от основните проблеми пред европейската индустрия и липсата на достатъчно силна конкурентоспособност по отношение на съперничеството с китайските компании, които бързо напредват технологично.
Според проучване на Dataforce китайските марки вече държат 11% от европейския пазар за електромобили, отчитайки рекордно високи нива на регистрации през юни.
Базираните в Китай марки са регистрирали повече от 23 хил. електрически превозни средства в целия регион през месеца, най-много досега, изчислява Dataforce. Техният 72-процентен скок спрямо май е два пъти по-голям от общото увеличение на европейските регистрации на електромобили за юни.


Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Авария остави район на Варна без вода в събота
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Империята на китайските пристанища, част 2
Империята на китайските пристанища, част 1
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
Путин и неговите роли: Какво са знаели германските тайни служби?
Генерациите в сблъсък: защо днешните различия са толкова остри
преди 1 година лобиска група, кво друго да иска.... но не става, поне ако има политици на място! отговор Сигнализирай за неуместен коментар