IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Португалия обмисля допълнителна подкрепа за закъсалата авиокомпания TAP

Първоначално договорените 500 млн. евро помощ за изпадналия във финансови затруднения въздушен превозвач се оказват недостатъчни

17:50 | 14.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка:&nbsp;Balint Porneczi/Bloomberg</em></p>

Снимка: Balint Porneczi/Bloomberg

Португалия вероятно ще трябва да предостави допълнителни средства отвъд планираните 500 милиона евро за изпадналата във финансови затруднения авиокомпания TAP Air Portugal през тази година поради продължаващото негативно влияние на пандемията от COVID-19 върху индустрията на въздушния транспорт, заяви финансовият министър на страната Жоао Лео, цитиран от Ройтерс. 

По неговите думи допълнителната сума все още подлежи на анализиране.

„Ситуацията с TAP е много деликатна… тази сума може да бъде преразгледана, тъй като в момента пандемията оказва много по-силно въздействие от очакваното“, посочва той пред местната медия Jornal de Negocios.

През декември правителственият план за подкрепа на TAP предложи постепенно съкращаване на работните места с 2000 до 2022 г. и съкращения на заплатите до 25%, докато авиокомпанията търси около 2 млрд. евро допълнителни средства, подкрепени с държавни гаранции, за да покрие нуждите си от финансиране до 2024 г.

Съкращенията на персонала и заплатите могат да бъдат редуцирани, ако Европейският съюз (ЕС) приеме споразумение, постигнато в рамките на миналата седмица между лидерите на 15 синдикати и ръководството на TAP.

Ако обаче блокът отхвърли предложението на Лисабон, TAP ще трябва незабавно да изплати заем от 1,2 млрд. евро, договорен през юни, което може да доведе обявяване на несъстоятелност.

През април 2020 г. TAP поиска държавна помощ, след като приземи почти всичките си самолети, с които извършва около 2500 полета седмично, в разгара на коронавирусната криза, и отчете загуби от над 700 милиона евро за първите девет месеца на 2020 г.

През юли правителството на страна пое контрола над авиокомпанията, като беше постигнато споразумение с частните акционери за увеличаване на държавния дял в основния капитал на превозвача - от 50 на сто до 72,5 процента.

„TAP е твърде важен за Португалия, за да можем да си позволим лукса да загубим компанията. В крайна сметка 60 процента от туристите идват в страната с националната авиокомпания“, поясни още тогава министърът на инфраструктурата Педро Нуньо Сантос.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:48 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Европа виж още

Коментари

Финанси виж още