IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Български превозвачи подготвят протест в Брюксел

Секторът остава твърдо против новия Пакет за мобилност

15:04 | 11.12.18 г. 8
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Българските автомобилни превозвачи подготвят протест в Брюксел заради новия Пакет за мобилност, приет преди дни от министрите на транспорта от ЕС. Това обявиха представители на автомобилния бранш след среща с транспортния министър Росен Желязков.

Новите европейски правила въвеждат ограничения за кръстосаните курсове (т. нар. каботаж), налагат шофьорите да се връщат у дома поне веднъж на четири седмици и обичайните седмични почивки да бъдат извън кабината. Срещу споразумението се обявиха осем европейски държави, сред които и България.

В отговор страната ще подготви законодателни предложения, които ще бъдат внесени чрез българските евродепутати, съобщи Росен Желязков. 

България ще поиска дерогация на правилото за спане в кабината до изграждането на необходимата инфраструктура.

За кръстосаните операции в момента извън правилата за командироване са само правите и обратните курсове. Всички останали операции подлежат на регулацията на Директивата за командироване, което по думите му ще бъде в голяма финансова тежест. Нашето предложение е 72 часа в рамките на календарен месец да бъдат изключени от Директивата или не по-малко от 10 кръстосани операции, каза министърът.

За връщането на шофьора на всеки четири седмици правилото по думите му е неприложимо и несправедливо. „Ще настояваме предприятието да удостоверява волята на водача“, разясни той българската позиция.

Превозвачите планират да организират международен протест в Брюксел или Страсбург, като вероятно това ще стане на 10 януари, когато е следващата сесия на Европарламента, заяви Ангел Траков, председател на Съюза на международните превозвачи. Той очаква секторът да срещне съмишленици и в други държави и подкрепа от алианс от организации в Полша, Румъния, Латвия, Литва и Хърватия.

Три държави искат да съсипят 17% от БВП на България, заяви Росен Димитров от Националната транспортна асоциация.

Според него новите европейски правила ще принудят автомобилните фирми да се пререгистрират във Франция и Германия.

Според Ангел Траков протестът може да е с човешко присъствие или с автомобили.

Росен Желязков обеща в началото на януари да бъде в Брюксел, за да лобира за българската позиция.

Превозвачите заплашиха, че ако протестите не помогнат, ще поискат „референдум за излизане от Европа“. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:32 | 13.09.22 г.
Най-четени новини

Коментари

8
rate up comment 2 rate down comment 0
khao
преди 5 години
след като прочетох кво са приели, става ясно що превозвачите, а не шофьорите искат протести ... :):) по интересно е защо под другите статии говорите колко са ни ниски заплатите и лоши условията, а тук обратното ? ... или викате според опорките се плаче ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 3
data
преди 5 години
Предполагам знаеш колко е конкурентен пазара на шофьори . Всеки бг шофер няма никакъв проблем ако не му харесва да спи в бг камион да отиде да спи у в къвт си пожела камион в Европа пък и в Американско
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 5 rate down comment 1
ert
преди 5 години
Абе аз предлагам пък ние да спретнем един протест за намаляне на запшлатите у нас за да се стимулира икономиката ни, яко а?Сериозно, тези легла в камионите са за да спи шофьора ако му се наложи някъде по пътя, за 1 или 2 пъти. Обаче нашите тарикати карат шофьорите да спят само в кабините като последните *** по цели седмици, че и месеци дори. Иначе, хич не си мислете че е много удобно да се спи по кабините, ами не е. Нито има баня да се изкъпе човек след пътя, нито има пералня да се изпере, нито има къде да разпусне. За 1 или 2 пъти става, но да спиш редовно в кабината си е мъчение. Казвам го според споделения опит на познат тираджия, а на човека му вярвам.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 4 rate down comment 3
data
преди 5 години
Добре де , що ги слагат в камионите тия кревати ? Само за да върви крайпътната либоф ли ?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 6 rate down comment 2
Стоян Петров
преди 5 години
Можеше спокойно да напишеш, че аргатите и ратаите нямат право на нормално легло. Същото е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 6 rate down comment 2
s3
преди 5 години
Аха, а в БГ-то има ли такива бензиностанции? Няма.Както и да е, въпросът беше защо като им предлагат удобства и съвременен живот, нашите шофьори искат да мизерстват и да спят по кабините? Какво лошо има да спиш на мотел, с баня и пералня, след като фирмата ти го поема като един вид компенсация за дългия курс? Що за перде трябва да си да искаш да мизестваш?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 6
doba
преди 5 години
s3, Май не си се качвал в кабина на съвременен камион, предназначен за дълги курсове. Колкото до къпането, почти всяка голяма бензиностанция на Запад го предлага, в последно време в Турция също.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 9 rate down comment 7
s3
преди 5 години
Това сериозно ли? Значи нашите шофьори много обичат да спят по кабините като последните бедняци, вместо да отидат до някой мотел, да се изкъпят и изперат като бели хора? Много странно, може би така са свикнали да мизерстват в Бълагрия. Лошо няма, но е редно да променят ценностите си и да спрат да излагат Бълагрия с тези катунарски похвати.А защо да не зачитим националния си интерес и да се прекрати тази порочна каботажна практика? Да карат от България и за България, да се развива търговията и производството ни, а не да помагаме само на трети страни.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още