Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Идеи

Дискриминира ли ФИФА жените?

Наградният фонд за мъжкото световно първенство по футбол е 400 млн. долара, а за женския мондиал - едва 30 млн. долара

Дискриминира ли ФИФА жените?

Снимка: Ройтерс

И отново имаме повод да повдигнем една от най-наболелите теми в съвременния свят - половата дискриминация между мъже и жени. Сега под прожекторите попадна световната футболна федерация (ФИФА), която е сериозно критикувано, след като стана ясно, че подценява до такава степен женския футбол, че наградният фонд бе 13 пъти по-скромен от този за мъжкия еквивалент на състезанието година по-рано.

Проучване на BBC показва, че през миналото лято мъжете в Русия са си поделили 400 млн. долара, докато през изминалите няколко седмици дамите във Франция са получили общо едва 30 млн. долара. Същевременно шампионите са прибрали 38 млн. долара при мъжете и 4 млн. долара при жените (сумата е натрупана от цялото им участие на турнирите).

Оказва се, че това е само една от страните на проблема, защото наградният фонд се получава от съответната федерация, която сключва договор с футболистите за техния дял от спечелената сума. Австралийките, например, са се договорили за едва 30 на 100 от всеки получен долар и макар федерацията да не издава делът за мъжете, става ясно, че той е по-голям.

Мнозина са на мнение, че наградният фонд трябва да е обвързан с приходите, които генерира футболната организация. Именно тук идва и един от силните аргументи в полза на американките, които спечелиха рекордната си четвърта титла през уикенда.

С годините Съединените щати се превърнаха във все по-солиден пазар за футбола или както те го наричат - „сокъра“. Все пак страната домакинства на Световната купа за мъже през 1994 г., а през 2026 г. отново ще приеме състезанието, макар и в колаборация с Мексико и Канада.

Според цитиран от Fox Sports анализ за телевизионния интерес на американците около финала между САЩ и Холандия, 10% от домакинствата с телевизия в Щатите са гледали триумфа на своите момичета. 27% пък е бил делът от активните потребители в часовете на самия финал. За сравнение, срещата между Франция и Хърватска през 2018 г. в Москва е получила 8,3% от вниманието на американците и 21% от зрителите във въпросните часове. Това безспорно се е отразило в договорите със спонсорите, които са почерпили доста големи дивиденти.

Позицията на ФИФА по казуса е ясна и тя показва намерението на организацията да продължи да развива женския футбол. Преди 4 години наградният фонд за Световната купа е бил едва 14 млн. долара, както се вижда от графиката.

Президентът на женския футбол във ФИФА Сарай Бейрман разкрива плановете на федерацията за инвестиране на между 400-500 млн. долара в женския спорт през следващите три години. Това би трябвало да гарантира още по-високи бонуси за турнира на планетата през 2023 г., където и да бъде организиран той.

Какви са реакциите на самите футболистки вижте в продължението на материала в сайта на Bloomberg TV Bulgaria! 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Бойчо Попов
Още по темата: Идеи ФИФА

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (4)

1
 
0
 
4
khao до: lyusien
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
хахахахаха, как си личи че никога не си гледал американски спорт и си нямаш идея как е устроен там ! само ще ти подскажа че не е като в Европа !
ето за това говоря че живееш в мазе !
0
 
5
 
3
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
поредната сексиска статия в Инвестора ... чакам скоро да пунете и някоя расиска
0
 
12
 
2
преди 1 седмица
Няма профилна снимка
Когато някоя "футболиска" започне да продава фанелки колкото Роналдо или Меси трябва да получават равни наградни фондове.
7
 
1
 
1
преди 1 седмица
А защо правителството наС А Щ и футболната им федерация не стимулират по добре женския футбол в С А Щ Това ще повлече и другите страни да го направят Защото по някога женския футбол е по привлекателен атрактиве и по спортменски от мъжкия

Още от Идеи
От другата страна на инфлуенсър маркетинга