IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Георги Терзийски: Проблемите с АМ "Струма" се коренят в нейното започване

АПИ изразходва в пъти повече средства спрямо 2019 г., споделя председателят на агенцията

13:51 | 02.02.21 г.
<p>
	<em>Снимка: АПИ</em></p>

Снимка: АПИ

Проблемите с автомагистрала „Струма“ се коренят още в нейното започване в периода 2006-2008 г., заяви пред БНТ председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Георги Терзийски.

„Принуждаваме се да усложняваме пътуването на хората, за да ремонтираме тази явно недобре направена магистрала в онзи период“, изтъква Терзийски. „Поради това се налага да се правят ремонти на ремонтите и да се правят гаранции на тези ремонти“, добавя още председателят на АПИ.

По неговите думи още в понеделник движението по „Струма“ е било възстановено към 18:30 ч. след двудневна „усилена работа“ 

„Скатът е обрушен изцяло. Замрежен е с нова мрежа. Няма опасност за преминаващите“, посочва Терзийски.

Той добави, че АПИ ще почиства превантивно джобовете на предпазните мрежи и чрез наблюдения ще се установява риска от срутване.

„По време на изграждането на тази магистрала през 2006-2008 г. експертите установяват, че има пропуски, свързани както с технологията по преминаването през траншеите, така и по отношение на укрепването на откосите“, заяви Терзийски.

Относно срутището в Искърското дефиле Терзийски заяви, че експертите са категорични – тези процеси не могат да бъдат предвидени.

Според него 3 години е гаранцията на ремонта на отсечката от магистрала "Тракия", който започва днес.

Терзийски посочи, че срутищата се образуват за кратко време заради резките температурни амплитуди и овлажняването на скатовете. По думите му експерти извършват денонощни огледи за рискови процеси.

Председателят на АПИ коментира и бюджета и разходите на агенцията. За 2020 година бюджетът и изразходваните средства са в пъти повече спрямо 2019 г., посочва Терзийски.

Според него толсистемата и в момента генерира приходи, които ще се увеличават. Кризата, която настъпи, промени обема на превозите, специално тежкотоварните намаляха с 30%, изтъква той.

„Оперативните разходи не надвишават 20 млн. лв.“, сподели Терзийски, добавяйки: „Приходите от тол такси и винетки са близо 400 млн. лв.“.

Той посочи, че парите за ремонти на пътищата „невинаги са достатъчни, особено за ремонти на третокласната пътна мрежа“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още