По-голямата част от сигналите за фалшиви намаления бяха основателни, каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов след проверките около Черния петък и през почивните дни.
Около 30 са случаите на изкуствени намаления при разпродажбите от края на миналата седмица. Има някои случаи на отказ от рекламации на някои търговци и нежелание да се върнат стоки при онлайн магазини, което е незаконно, ще има санкции при такива случаи, каза той.
По думите му активността на потребителите за докладване на нелоялни търговски практики нараства, но има още какво да се желае. Има социални групи, които не искат да се въвличат в процеса на подаване на жалби. Колкото повече хора се намесят обаче, толкова по-активно ще можем да се намесваме, посочи Маргаритов пред БНТ.
Той коментира новата платформа "Аз - клиентът", която ще има директна връзка с администрацията. Тя позволява да се комуникира между потребителите, но и между потребителя и търговеца. Целта е да се реагира адекватно при некоректно поведение от страна на търговеца.
Започват и проверки на зимните курорти, ще се проверяват съоръжения, цени в хотелските обекти и ресторантите, каза още Маргаритов. Проверките стартират през декември.