Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Нова държавна агенция ще се грижи за пътната безопасност

Поредната чиновническа структура обаче ще бъде по-скоро с наблюдателни функции, въпреки че разполага с политически кабинет

Нова държавна агенция ще се грижи за пътната безопасност

Снимка: Архив Ройтерс

Новата Държавна агенция за пътна безопасност към Администрацията на Министерския съвет ще разработва, координира и контролира провеждането на политиката по пътна безопасност в България. Това се казва в Постановлението за създаването ѝ, публикувано за обществено обсъждане на страницата за обществени консултации, съобщиха от правителствената пресслужба.

Идеята за новата агенция беше лансирана от управляващите след тежката катастрофа край Своге, при която загинаха 20 души.

Предвижда се агенцията да поеме част от контролните функции на различните институции, между които е споделена отговорността за пътната безопасност към настоящия момент. Преди месец вицепремиерът Томислав Дончев обяви, че новото ведомство ще бъде ръководено от Малина Крумова, която беше министър на регионалното развитие и благоустройството.

Специализираното звено ще събира обективни данни и ще осъществява постоянен мониторинг на постигнатите резултати и ефективността на предприетите мерки, като наред с това ще организира и провежда научноизследователска дейност, информационни и образователни кампании, както и ще извършва консултации с гражданското общество, бизнеса, академичните и научни среди, уточняват от Министерски съвет.

Предстои да бъде извършен задълбочен анализ на политиката за пътна безопасност и обществената й значимост, преди да се пристъпи към промени в законодателството.

Със създаването на агенцията се цели отстраняване на основните недостатъци на досегашния модел на провеждане на политиката по пътна безопасност, а именно недостатъчно взаимодействие и координация между институциите, недостатъчна синхронизация на данните и липса на системен анализ на причините за пътнотранспортните произшествия и ефекта от въведените мерки, недостатъчно взаимодействие с обществото, бизнеса и научните среди.

Структурирането на агенцията ще бъде извършено с компенсирани промени в рамките на общата численост на администрацията, става ясно още от съобщението на МС.

Проектът за устройствен правилник на новата агенция обаче не хвърля много повече яснота. От документа се разбира, че председателят на агенцията е едноличен орган на изпълнителната власт, който ръководи и представлява агенцията. Той ще бъде второстепенен разпоредител по бюджета на Министерския съвет или казано иначе – ще разполага с политически кабинет, състоящ се от заместник на председателя и отговорник за връзките с обществеността. Въпросният кабинет ще подпомага председателя при формулирането и разработването на конкретни решения за определянето и провеждането на правителствената политика в сферата на неговите правомощия.

Въпреки че новото звено ще бъде под шапката на МС, тепърва дейността му ще се разпише в отделен закон. Той ще бъде изготвен, след като се направи описания малко по-горе в текста анализ.

В проекта на правилник се посочва, че новата агенция ще има главен секретар, инспекторат, финансов контрольор, звено “Връзки с обществеността“, обща администрация, организирана в две дирекци, и специализирана администрация, организирана в две дирекции. Ще има и инспекторат. Това включва общо 39 души персонал, става ясно от приложението към правилника. Според МС обаче това няма да повлияе върху бюджета, защото няма да се разкриват нови щатни бройки, а ще се прехвърлят от други звена.

Новата агенцията ще може да ползва и услугите на външни експерти. Разплащането с тях ще бъде „таксувано“ като участие в оценителни комисии по европрограми. В правилника има таван на този вид разходи – до 30 хил. лв. годишно за едно лице.

От МС уверяват, че сегашните правомощия на МВР и АПИ, които на практика са основните органи за пътната безопасност в страната, няма да бъдат редуцирани.

Според различни експерти новата агенция ще има по-скоро наблюдателни и анализаторски функции, но реално няма да реши проблемите с пътната безопасност в страната.

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Виктория Тошкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

2
 
12
 
1
преди 1 месец
Браво! Сега една хубава сграда, обзавеждане, златен ремонт. Автопарк, шофьори за меринджейте - политически назначения (демек за нищо не стават, а само слушат и прибират).. и тн и тн...
защото нямаме КАТ, ДАИ, МВР, Мин строителството, АПИ...да ме извиняват пропуснатите...

ще открием нови работни места за всички брат'чеди.
и така до пълна победа

само не знам накрая ще остане ли кой да плаща данъци.

Още от Икономика и политика
Ананиев: Бъдещата детска болница няма да бъде търговско дружество