IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

От догодина започва изграждането на велотрасетата в "Люлин"

Стратегията за развитието на велосипедния транспорт е сред водещите приоритети на Столичната община, проблем е финансирането

15:24 | 21.11.13 г.
От догодина започва изграждането на велотрасетата в "Люлин"

В началото на следващата година ще започне изграждането на велосипедните алеи в столичния квартал „Люлин“. Това съобщи главният архитект на София Петър Диков по време на Green City Day Sofia – форум, организиран от Посолството на Холандия в България.

Предвижда се велотрасетата да следват маршрута на основните пътни артерии и да „довеждат“ до метрото.

В плана за веломрежата на квартала се предвижда изграждането на няколко главни (скоростни) велоалеи – по булевардите Сливница, Царица Йоана, Петър Дертлиев, Панчо Владигеров, ул. Добринова скала, ул. Джавахарлал Неру. Те ще бъдат свързани с няколко довеждащи маршрута. Планира се и изграждането на няколко велогардероба и стоянки.

Програмата за развитие на велосипедния транспорт в София предвижда и изграждането на над 9 км велоалея между „Люлин“ и Банкя, както на велосипедни връзки с центъра на града и кварталите „Модерно предградие“ и „Западен парк“.

Велотранспортът в София

В общия устройствен план на София е заложено изграждането на приблизително 300 км велотрасета. Програмата за развитие на велосипедния транспорт, която е за периода 2012 – 2015 г., предвижда изграждането на 100 км велоалеи.

Засега целта не е дори наполовина изпълнена, а повечето от изградените трасета нямат връзка помежду си, тесни са, което е предпоставка за инциденти, завършват „в нищото“, включително и на опасни кръстовища, и липсват адекватни стоянки за велосипеди.

Заради лошата инфраструктура делът на велосипедите от превозните средства в София е едва около процент. Според сдружението „Велоеволюция“, което основно оказваше натиск за изработването на програмата за развитие на велосипедния транспорт, ако се изградят 200 км велоалеи, делът на колелата може да достигне 10 на сто.

Петър Диков подчерта, че стратегията за велосипедния транспорт е сред водещите приоритети на местните власти и е залегнала и в интегрирания проект за градския транспорт. Пред изпълнението на програмата обаче, по думите на главния архитект, стоят две основни предизвикателства – финансирането и манталитетът на гражданите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:38 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още