Компанията Numbat GmbH, която се специализира в разработването на иновативни зарядни станции за електромобили, подаде молба за защита от фалит в окръжния съд в Кемтен, Баварска Швабия, съобщават германските медии, включително Focus.
В съобщението за несъстоятелност не се споменават конкретни причини, поради които компанията е предприела подобни действия. Ситуацията на пазара на зарядна инфраструктура обаче наскоро се влоши. Разширяването на бизнеса обикновено не напредва толкова бързо, колкото се прогнозираше само преди няколко години. Освен това конкуренцията нараства – не само сред операторите на зарядни мрежи, но и сред производителите на оборудване. Австрийският производител EnerCharge подаде молба за защита от банкрут през юли, а германската компания Alpitronic, един от пазарните лидери при станциите за бързо зареждане в Европа, наскоро обяви, че ще намали производството на своите устройства Hypercharger.
Numbat разработи станция за бързо зареждане с интегрирана батерия за съхранение на енергия. Това означава, че зарядната станция може да работи със собствен трансформаторен капацитет без съответно мощна мрежова връзка. Мощността, необходима за бързо зареждане, се буферира от интегрираната батерия - между два процеса на зареждане батерията се презарежда бавно с електричество от мрежата (или чрез локална фотоволтаична система). С батерия от 200 kWh е възможна мощност на зареждане до 300 kW - ако и двете точки за зареждане на колоната са заети, зареждането може да стигне до 150 kW за едно превозно средство. Особеността на колоната на Numbat е големият дисплей, който може да се използва за реклами.
Управляващите директори на Numbat Матиас Шал и Максимилиан Вегенер успяха да убедят не само инвеститорите в тази концепция - компанията набра140 млн. евро като част от кръг на финансиране през октомври 2023 г. - но и множество клиенти. Компанията се договори с Shell за поставяне на зарядни станции в 70 бензиностанции, както и на 150 обекта на Euronics.
След обявяването на дружеството в несъстоятелност все още не е известно какъв е статусът на разширението на тези проекти, как ще продължат нещата там и как ще се осигури работата на вече монтираните зарядни колони.


ПСЖ спечели Интерконтиненталната купа
НС прие на второ четене промени в Закона за ДДС
Младежи, участвали в антиправителствените протести, създадоха инициатива "СТОП"
Мъж беше прегазен от три коли на АМ "Тракия"
Желязков: Очевидно е, че отиваме на избори
Проф. Спасов: България има нужда от малки модулни реактори за балансиращи мощности
Прекрояването на доктрината на САЩ за Латинска Америка е ужасна геополитика
Ziemba очаква AI да подкрепи търсенето на газ през 2026
Ziemba: Ситуацията около Венецуела ще се отрази на Русия, Иран
Ziemba: Следим предлагането на петрол и от Гвиана
Как евтина тръба спестява сериозна сума от гориво
Главният дизайнер на Mercedes напуска
Нова технология разпознава пияните шофьори зад волана
Отмяна на забраната на ДВГ – какво означава това за шофьорите?
Ford обяви промени в стратегията и отписа 20 милиарда долара
Може ли някой да спре популистката десница в Европа?
Хайди Клум и 20-годишният ѝ син от Сийл - Хенри - красят корицата на модно списание
Ето как Тейлър Суифт отпразнува своя 36-и рожден ден
Коледни подправки за баланс на кръвната захар
Американските суперносачи отново са в сила в Тихия океан
преди 1 година Жалко - нямаше ли да е страхотно да се инсталират още хиляди гигантски, токсични, нерециклируеми, самозапалващи се батерии. Това е толкова устойчиво. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 1 година Един падна, друг ще го смени и толкоз! Какво тук значи някаква си фирма? Важното е да спасим климата. От какво, още не са ни казали. Някои се шегуват, че от нас - от хората. отговор Сигнализирай за неуместен коментар