Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

„Пътпроект 2000“ ще проектира „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна

Ако строителството на участъка през Кресненското дефиле се забави още, България ще загуби всички евросредства, похарчени досега за магистрала "Струма"

„Пътпроект 2000“ ще проектира „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

„Пътпроект 2000“ спечели конкурса за проектиране на част от магистрала „Струма“ – участъкът, който се качва на над 500 метра надморска височина, за да избегне Кресненското дефиле.

Обявеният от Агенция “Пътна инфраструктура” конкурс беше за изработване на разширен идеен проект с парцеларен план за автомагистрала „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна.

Днес в пътната агенция журито, което е разгледало две подадени предложения в анонимен конкурс, отвори два плика, в които бяха запечатани имената на проектантите, автори на двата подадени проекта.

Класираният на първо място проект е с ръководител инж. Любен Симеонов, управител на „Пътпроект 2000“. Класираният на второ място проект е на „Пътпроект ЕООД“ с ръководител инж. Венцислав Зарев.

Проектът, класиран на първо място, е спечелил 93 точки от комплексната оценка, а този на второ – 89 точки.

Журито не е разглеждало различни варианти на трасета, защото в конкурса за преминаване през Кресненското дефиле е зададено трасе, според което лявото платно в участъка е изнесено на изток в планината, а дясното платно остава старият път, който минава през Кресна. Това обясни Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура“ и председател на журито.

Още по темата
Проектът касае само лявото платно, като са оценявани пътните съоръжения, начинът на строителство, предложените иновации и въздействието върху околната среда.

Двата проекта са на добро техническо равнище. Предвидени са четири връзки между двете платна за населените места по трасето, казаха от оценителната комисия.

Очаква се по трасето на лявото платно да има седем тунела и над 20 съоръжения като мостове и надлези, включително и големи виадукти, от които най-големият ще е с дължина 740 метра. За това съоръжение проектантът предлага много дълго разстояние между колоните от 302 метра при световен рекорд за такъв тип отвор 305 метра.

Представителите на комисията обясниха, че няма как трасето да не мине през защитени територии, както и да бъде проектирано. Те посочиха, че авторите на проектите са се опитали да минимизират влиянието върху околната среда.

При първия проект ще бъде оказано влияние върху 692 декара защитени територии, а при втория – върху 457 декара защитени територии.

Диков припомни че ако строителството на участъка се забави, България ще загуби всички евросредства, похарчени досега за магистралата.

Изнесеният извън дефилето участък Крупник и Кресна е с приблизителна дължина 23,8 км, като идейният проект включва и обходен път на Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км.

Според единия проект строителството ще струва 732 млн. лв., а според другия – 729 млн. лв. (без ДДС). Разликата се получава, тъй като единият участник предвижда работа по връзките между лявото и дясното платно, а другият предлага те да останат в сегашното си състояние.

По статията работиха: автор Надежда Бочева, редактор Миглена Иванова

Последни новини

Коментари (4)

0
 
0
 
4
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Магистрала Варна - Бургас е буквално последна дупка на кавала като важност. Даже пътя Русе - Свиленград е с къде къде по-голяма значение...
0
 
1
 
3
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
"във вътрешността на странатa" = вътрешността не означава ли от едната страна на магистралата да не е море.... напр Шумен - В Търново

или Бяла - Русе
13
 
3
 
2
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Една златна магистрала със съмнителна нужда от нея. За тия пари можеше да направят една магистрала във вътрешността на страната, например Черно море - Варна - Бургас.
1
 
2
 
1
преди 7 месеца
Няма профилна снимка
Тази промяна звучи като "ще сменя вашият кандидат с моя и понеже няма да имате време няма да можете да го махнете, а аз ще си прибера комисионната".

Защо не е избран втория кандидат след като има по-малко въздействие върху защитени територии пак не става ясно...

Още от Икономика и политика
Емил Кошлуков заема поста програмен директор на БНТ1