Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ралица Скорчева: Коронавирусът удари алкохолната индустрия

Производители, вносители и търговците на спиртни напитки ще преценяват дали ще се възползват от мярката 60/40

Ралица Скорчева: Коронавирусът удари алкохолната индустрия

Снимка: Pixabay

Алкохолната индустрия е директно засегната от затварянето на всички заведения. Загубите, които регистрираме до момента, са между 20 и 45% в зависимост от категорията алкохолна напитка. За някои определени марки над 60% е директната загуба в продажби и приходи. Това каза в ефира на Bloomberg TV Bulgaria Ралица Скорчева, председател на Асоциацията на производителите, вносителите и търговците на спиртни напитки.

Още по темата

"Вредите, които ние понасяме в момента, не са свързани само с директните ни приходи от затворените заведения. Срещаме изключителни трудности и в логистичен аспект с доставките".

Тя обясни, че част от алкохолния пазар е съставен от вносни алкохолни продукти, а затворените граници са дали своето отражение.

"Също така много контейнери останаха в Китай от януари заради епидемията там", посочи Скорчева.

По думите ѝ логистичните трудности не са за подценяване и имат физически затруднения да доставят стоката.

"Опитваме се да преодолеем всички трудности. Много са ходовете, които сме предприели, коментира тя и заяви, че загубите не се компенсират от продажбите в магазините. - Хората са в друго настроение и в магазина гледат да си купят основните продукти. Купуват и алкохолни напитки, но по никакъв начин тези обеми не компенсират загубите от затворените заведения.

Според Ралица Скорчева след края на самоизолацията алкохолната индустрия ще има възможност да се върне към нормалните нива на потребление, продажби и приходи.

Скорчева напомни, че всички големи производители и дестилерии от алкохолната индустрия са настроили производство за дезинфектанти.

Тя призова консумацията да е с удоволствие и мярка и най-вече отговорно – толкова, колкото и преди пандемията и да има поне един безалкохолен ден в седмицата. 

Дали ще се възползва алкохолната индустрията от мярката 60/40 или от средствата от нея ще се възползват по-засегнати от икономическата криза сектори?

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
 

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
3
 
2
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Хората с това седене вкъщи яко жулят вино, сега пък спад имало...
0
 
2
 
1
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Тя призова консумацията да е с удоволствие и мярка и най-вече отговорно – толкова, колкото и преди пандемията и да има поне един безалкохолен ден в седмицата.
-----
А няма ли да е по-добре пет безалкохолни дена в седмицата? Или на шишетата с алкохолни напитки да се сложат картинки с разложени черни дробове, разядени и опадали зъби и подобни, както е при цигарите.

Още от Икономика и политика
Унгария постави България в списъка с рисковите страни по отнишение на COVID-19