Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Завършването на магистрала "Хемус" се отлага за след 2027 г.

За два участъка всички процедури започват отначало, защото се налага промяна на трасетата, обясни регионалният министър в парламентарния контрол

Завършването на магистрала "Хемус" се отлага за след 2027 г.

Снимка: Агенция "Пътна инфраструктура"

Завършването на недостроената магистрала „Хемус“ се отлага за след 2027 г. Това стана ясно от отговор на министъра на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов на въпрос на депутата Кирил Симеонов от партията „Има такъв народ“, представен в рамките на парламентарния контрол.

Контролът се състоя късно снощи.

Най-скоро ще бъде завършен участъкът до разклона за с. Дерманци, който се строи в момента – до август т.г., обясни Караджов. На финален етап е и строителството на отсечката Буховци – Белокопитово, допълни той.

За подучастъците Дерманци – Каленик и Каленик – Плевен сроковете за завършване на строителството са през 2023 г.

В отсечката Плевен – Велико Търново, част от която са участъците Плевен – Летница, Летница – Павликени, Павликени – Куцина/Велико Търново, трябва да приключат отчуждителните процедури. Срокът за завършването им е от 36 до 42 месеца след откриване на строителна площадка, което означава, че трябва да са приключили всички процедури по ОВОС, отчуждения, изработване на технически проект и издаване на разрешение за строеж.

Още по темата
За подучастъците 7 и 8 от магистралата – от Велико Търново до Попово и от Попово до Лозница, ще трябва да се променя трасето, което ще наложи и провеждането на нова ОВОС, както и препроектиране. Първият участък ще се удължи с около 3 км, а втория – с 4 км, обясни Караджов.

За тези два участъка най-ранният срок за завършване на строителството е „късната 2027 г.“, обясни регионалният министър.

За участък 9 (Лозница-Буховци) има готов технически проект, строителството ще може да започне през 2023 г., а срокът му е 30 месеца.

Той подчерта, че съкращаване на срокове за процедури не е възможно без законови промени.

Преди седмица, на работна среща на Гроздан Караджов с представители на Агенция „Пътна инфраструктура“, строителния контрол и държавната компания „Автомагистрали, която получи над 2 млрд. лева за довършването на магистрала „Хемус“, стана ясно, че за 2022 г. трябва да се предвидят още почти 1 млрд. лева за продължаване на работата по магистралата.

През миналата година правителството изтегли обратно 500 млн. лева от авансово платените 2 млрд. лева на „Автомагистрали“, след като се разбра, че то е раздало 1,5 млрд. лева на множество фирми, които да строят вместо държавното дружество.

По статията работиха: Миглена Иванова, редактор Аспарух Илиев

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

2
 
3
 
3
преди 3 месеца
Няма профилна снимка
Не мисля, че някой е вярвал на обещанията за 5 моста, 3 тунела и завършване на всички АМ за 4 години.
1
 
4
 
2
преди 3 месеца
Накрая Бойко ще каже: "Добре, че бях аз да дам парите, докато бях на власт. Иначе и толкова нямаше да има."
1
 
4
 
1
преди 3 месеца
Пфу..Уж по две магистрали на година щяхме да получаваме, пък тя ква стана...

Още от Икономика и политика
Експерт: Засяваме едва 10% от площите с български сортове пшеница