Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще може ли за три месеца да се премахват изоставените автомобили от София?

МВР подкрепи предложението на общинския съветник Борис Бонев и гражданската организация "Спаси София" сроковете да бъдат намалени

гледано: 3652   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
Да бъде съкратен срокът, в който изоставените автомобили в София се премахват, след като изтече техническият им преглед - от две години на три месеца. Времето след стикирането на идентифицираното превозно средство да бъде съкратено от три на един месец. За това настояват независимият общински съветник Борис Бонев и гражданската организация "Спаси София".

Предложението с ново, драстично решение за намаляване на изоставените автомобили в столицата идва след статистика, според която от 2006 до 2019 г. броят на регистрираните автомобили в София е нараснал с 52%, паркоместата са недостатъчни, а на много от тях има изоставени автомобили.

Още по темата

"В момента две години един автомобил, който може да бъде пълен с боклуци, с изпочупени стъкла, да бъде грозна и опасна гледка в кварталите, може да седи и да няма сила, която да го премести", заяви Борис Бонев в Bulgaria ON AIR.

По думите му, изследвайки практиката в други държави, става дума за дни и седмици, а не месеци, в които автомобилите да бъдат премахвани от улиците.

Предложението е внесено в Министерството на околната среда и водите, Министерството на транспорта и Министерството на вътрешните работи. Общинският съветник съобщи, че от МВР вече са излезли със становище, че подкрепят сроковете да бъдат намалени.

"Въпреки положителната реакция, която получихме, имаше и хора, които изказаха своите опасения от типа "какво би станало, ако съм в болница". Годишният технически преглед не е обвързан с личното явяване на собственика, всеки може да направи това нещо. Много малко и частни са случаите, в които да има обективна невъзможност", коментира Бонев.

Той напомни, че почти няма междублоково пространство или паркинг, на който да няма поне един изоставен автомобил.

„Говорим за всички квартали", посочи Бонев. Общинският съветник обясни, че процедурата може да се улесни със създаването на комисии в общините, които да следят има ли автомобили, които заемат нерегламентирано паркоместа.

Какви сигнали се подават в https://helpbook.info платформата? Къде изоставените автомобили са най-много? Ще се реши ли проблемът с паркиране с проекти за монтажни паркинги? Има ли подходящи терени за тях? Колко паркинги са построени в София през последните години извън тези покрай метростанциите? Какви мерки може да вземе Столична община с нова уредба за паркиране? Защо трябва да се разширяват „зелена и синя зона“?

Вижте целия разговор във видео материала на Bulgaria ON AIR.

По статията работиха: Екип на Bulgaria On Air, редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Борисов: България е сред първите в ЕС, които ще приемат дигиталния зелен сертификат