Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Ще се изпълнят ли инфраструктурните проекти на Северозапада до 2035 г.

Видин и Плевен може да са общини – двигатели и основни центрове на растеж в Северозападния район в програмния период 2021-2027 г., прогнозира доц. Косьо Стойчев

гледано: 1387   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
1 гласа
Изпълняваме с поне 20 години закъснение важни проекти – трябваше в края на 20 век да се изпълнят някои инфраструктурни обекти в Северозападна България
, за да можем в момента да се възползваме от икономическите процеси в света. Това е мнението на  доц. Косьо Стойчев, преподавател в Софийския университет "Св. Климент Охридски", изказано в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
Още по темата

Той прогнозира, че новият период за завършване на големи инфраструктурни проекти може да е 2035 година.

Доц. Стойчев коментира това, че Видин и Плевен са предложени да бъдат общините, двигатели и основни центрове на растеж в Северозападния район в програмния период 2021-2027 година.

"Плевен е единственият главен град в западната част на Северна България, който запазва високо рангово положение, Видин разполага с най-геостратегическото разположение и представлява входно-изходната естествена порта на България по Долен Дунав – това е първият значим български град с изградена пристанищна инфраструктура", посочи  експертът и обясни, че Враца и Монтана също може да са част от този коридор на развитие, за да има ефект от свързването на още градове.

По думите му е изненадващо, че на фона на инвестирания половин милиард в изграждането на мост, автоматично с това не е направен пътят Ботевград - Видин.

Доц. Стойчев даде пример с това, че трябва да има тунел при Петрохан.

Още по темата

"Дестинацията София – Ботевград - Видин не е най-късата дестинация, така ще се обслужват интересите на Монтана. Когато се направи проект в определен град, който обслужва икономическите интереси на София, ефектът е динамичен", смята той.

Според него от водната криза в Перник е станало ясно колко тежки проблеми има в инфраструктурата, свързана с ВиК.

"Системата за наблюдение не се стопанисва добре – това че нивото на язовир "Студена" пада до опасни ниски нива, трябваше да бъде оповестено по-рано. Местният оператор е оставен да действа или бездейства твърде много време", категоричен е доц. Стойчев.

По думите му ВиК компаниите са много – над 50, и е “очевидно, че трябва да има някаква консолидация, която да доведе до създаването на ред”.

Вижте целия разговор във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

По статията работиха: Екип на Bloomberg TV Bulgaria , редактор Петя Стоянова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Икономика и политика
Депутатите в спор за срока на извънредното положение - до 30 април или до 13 май