Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Симеон Ананиев: Лобизъм бави модернизацията на железниците

Има съпротива срещу реформите, не успяхме да въведем системите за ново управление и движение на влаковете, коментира експертът

гледано: 2817   Още видео
Рейтинг 1 Рейтинг 2 Рейтинг 3 Рейтинг 4 Рейтинг 5
0 гласа
В България от 2007 г. насам не са модернизирани основните жп коридори. Лобизмът е важна тема, тъй като това е причината модернизацията на жп линиите да е доникъде 15 години след влизането ни в ЕС. Поради интереси на дадени фирми, които се занимават със строителство, не успяхме да въведем системите за ново управление и движение на влаковете. Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria, в предаването "Бизнес старт" проф. Симеон Ананиев, член на управителния съвет на Асоциацията на предприятията в железопътния транспорт.
Още по темата

"От две години в БДЖ има машини за закупуване на билети, които са купени, но не са пуснати, тъй като продавачите на билети ще останат без работа. Проблемът е в мисленето ни – искаме светът около нас да се промени, но не искаме да се развиваме и учим", е мнението на експерта.

Проф. Симеон Ананиев препоръча транспортът не се разглежда по сектори, а приоритетите в него да са ориентирани към реалните вериги на доставки за товарните превози и осигуряване на мобилност на хората. „Това означава, че съобразно нуждите на икономиката трябва да бъдат осигурени такива вериги на доставки, при които да има ефективност, устойчивост и щадене на околната среда“, настоява той.

Проф. Ананиев напомни, че след бурното си развитие през миналия век железопътният транспорт постепенно изгуби част от позициите си.

„На преден план излезе автомобилният транспорт. Липсата на съответната инфраструктура води до сериозни проблеми във веригата на доставките. Последните тенденции показват все по-голям процент на участие на железниците във веригите на доставки. Жп транспортът обаче трябва да бъде свързан и с другите видове транспорт“, посочи експертът.

Според него, за да се подобрят веригите на доставки е необходимо условно разделяне на разстоянията, на които всеки един транспорт може да превозва оптимално – до 1000-1500 км за автомобилния транспорт и до 4000 км за железниците. „Част от проблемите с веригите на доставки могат да бъдат решени чрез пренасочване на товарите от пътната към жп мрежата“, препоръча експертът.

Проф. Симеон Ананиев коментира и темата за тежката катастрофа на магистрала "Струма" и какви трябва да бъдат правилните задачи, които да бъдат поставени на експертизата от следствието и прокуратурата.

"В конкретния случай има два подхода. Единият е да се назначат единични експертизи, което отнема повече време, тъй като всяка следваща експертиза зависи от предишната. Другата опция е да се състави комплексна експертиза, но това е трудна задача, тъй като е нужен екип. В случая с катастрофата на магистрала "Струма" трябва да има поне шест експертизи", смята той.

Какви трябва да са приоритетите на новите управляващи в транспорта? Какво липсва в дигитализацията на логистиката? Какви са рисковете да се пропусне някакъв важен детайл при експертизата в катастрофата на магистрала „Струма“? 

Целия разговор може да видите във видео материала.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.

 

По статията работи: автор Екип на Bloomberg TV Bulgaria

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (1)

0
 
2
 
1
преди 1 месец
Няма профилна снимка
тоест да се разбира че корупцията пречи... лобизъм е модерната дума за корупция

Още от Икономика и политика
Кадър на деня за 20 януари