IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Св. Станулов: Финансови грантове ще спасят от фалити български авиокомпании

Коронакризата сви редовните полети с 65% през последните месеци, чартърите са нула, съобщи председателят на асоциацията на авиационните компании

12:38 | 10.12.20 г.
<p>
	<em font-size:="" pt="" style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: ">Снимка: Pixabay</em></p>

Снимка: Pixabay

Финансови грантове за част от изгубените приходи сериозно биха подпомогнали българската авиоиндустрия. Авиационният сектор, авиокомпаниите бедстват и имат сериозна нужда от допълнителна подкрепа. Това коментира по БНР Светослав Станулов, председател на управителния съвет на Асоциацията на българските авиационни компании. Тя обединява около 80% от българските компании и бази за техническо обслужване.

„Приходите на европейските авиопревозвачи спрямо миналата година са намалели с около 73%, посочи Станулов и уточни, че за българските авиокомпании приходите от редовни полети са спаднали с около 65%. - Чартърните превозвачи обаче са със съкрушително намалени приходи. На годишна база може би с 85-90%.“

Председателят на Асоциацията на българските авиационни компании обясни, че чартърните превозвачи в България нямат никакви полети в последните 4-5 месеца.

Станкулов поясни, че това не позволява на компаниите да покриват постоянните си разходи.

„Използвани са вече всички финансови резерви. Авиокомпаниите имат допълнителни специфични разходи, които няма как да бъдат спестени“, подчерта той.

Станулов отбеляза, че в българските авиокомпании са заети около 4000 – 4500 души, като на този етап са много малко съкратените, когато става дума за висококвалифициран персонал.

„Големите разходи са свързани с поддържането на машините в летателна годност. Авиокомпаниите плащат за паркинг, за техническо обслужване, което макар и по-малко, когато самолетите са на земята, е задължително. Освен това плащат 40% от работната заплата по мярката 60/40 плюс разходи за тренировка на персонала. На задължителна тренировка подлежат пилотите“, напомни изискванията, които трябва да спазват авиокомпаниите, председателят на Асоциацията на българските авиационни компании.

Светослав Станулов предупреди, че е „много възможно да започнат масови фалити“. По думите му неслучайно в Европа и САЩ има финансови грантове.

„Като пример – от намалелите приходи 20-30% се субсидират от държавата. На повече не се и надяваме, но без такава помощ е изключително трудно на всички ни в момента“, заяви Станулов. Според него подобни финансови грантове сериозно биха подпомогнали авиоиндустрията. 
 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 06:06 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още