Европейската комисия (ЕК) ще удължи до края на 2021 година част от облекченията за въздушния сектор, приети във връзка с пандемията от коронавирус, става ясно от съобщение от Брюксел. През май 2020 година европейските институции приеха редица мерки, които да подпомогнат един от най-сериозно засегнатия икономически сектор.
До края на 2021 година ще продължат да действат мерките, отнасящи се до удължаване на срока на лицензите за дейността за авиокомпании във финансови затруднения. Летищата ще могат спешно да променят доставчика на наземни услуги в случай на фалит.
Удължаването на срока на тези мерки се препоръчва в доклад на ЕК за състоянието на въздушния сектор. Причината е продължаващият негативен ефект от пандемията върху сектора и очакването, че той ще се задържи до 2021 година.
През май европейските власти одобриха и удължаване на договорите за наземно обслужване, които изтичат през 2021 година с една година, като по този начин ще бъде облекчен достъпът до кредитиране. На този етап в Брюксел не виждат основание да продължат тази мярка.
С решението на ЕК през май държавите от ЕС можеха да налагат ограничения за въздухоплаването, ако се налага. Тази мярка също няма да бъде удължена, тъй като е "установено, че здравните и санитарните мерки са по-ефективни за спирането на разпространението на заразата", пише в съобщението на ЕК.
От ЕК допълват, че продължават да следят ситуацията в сектора, а докладът, на базата на който са взети последните решения, ще бъде предоставен на Съвета и на Европейския парламент.


Тежка катастрофа по пътя София-Варна днес
Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Пострадали от наводнението в Бургаско: Причина са изсечените гори в Странджа
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?