Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Икономика и политика

Валентин Йовев: Ще модернизираме градския транспорт в страната с 290 млн. лв.

Целта е намаляване на вредните емисии във въздуха, редуциране на шума и край на огромните задръствания, каза заместник-министърът

Валентин Йовев: Ще модернизираме градския транспорт в страната с 290 млн. лв.

Снимка: Олег Попов, Investor Media Group

В настоящия програмен период по Оперативна програма "Региони в растеж" 2014-2020 ще бъдат вложени още 290 млн. лева за изграждане на по-ефективен и екологичен градски транспорт в 39 града в страната по приоритетната ос "Устойчиво и интегрирано градско развитие.

Това обяви днес заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство Валентин Йовев, цитиран от пресцентъра на регионалното министерство.

Той участва в семинар на тема "Разработване на транспортни услуги, адаптирани към нуждите на заинтересованите страни на съответната територия", който се проведе във Френския институт в София. 

Още по темата

Според Йовев средствата са предназначени за изграждане на високоскоростен и привлекателен обществен градски транспорт. Те ще се използват и за развитие на устойчиви системи за градския транспорт, увеличаване на броя пътници, както и за изграждане на велосипедни алеи, внедряване на автоматизирани системи за управление и контрол на трафика и други дейности.

"С мерките за устойчив градски транспорт ще решим редица проблеми, пред които са изправени днес големите градове в ЕС и света като цяло. Намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума, край на огромните задръствания и спад на пътнотранспортните произшествия са само най-видимите постижения, които можем да постигнем в краткосрочен план", посочи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройство.  

Йовев допълни, че разтоварването на градовете от трафика ще има благоприятен ефект и върху публичните инвестиции в поддръжката на публичната инфраструктура, подобряването на околната среда и повишаването на стандарта на живот на хората, които ще живеят в по-чиста и здрава среда. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Деляна Петкова

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

3
 
7
 
3
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Да не забравите да вдигнете цената на билета поне на 3лв , все пак някой трябва да плаща мафиотският масраф !
А иначе успяхте една неделя да намалите на левче билета и "изчистихте" целият мръсен въздух в София , мафията веднага възропта срещу така да спирането на стригането на овчето народонаселение .
Градски транспорт , означава евтин транспорт с цел , намаляване на трафика и замърсяването .
Тук означава единствено как да острижем балъците и да направим далавера с някой и друг милион !
1
 
7
 
2
преди 5 месеца
То не е само до автобуси - трябва и нормална инфраструктура. Велоалеи да не се правят с жълта боя (като в София), а да се изграждат отделни велотрасета (като в Пловдив). Най-малкото, където това е възможно (бул.Никола Мушанов в София беше опасно стеснен, а отстрани има поле и локално платно). Циркът по бул.Братя Бъкстон в София, където нито велоалеите на двата тротоара са на мястото си, нито са използваеми - и тротоара, и алеите, можеше да бъде избегнат като се изградят велотрасета по ул.Ген.Суворов - успоредна на Бъкстон почти по цялото му протежение.
И още, и още примери има в това отношение. Не е поради липса на пари, а поради липса на желание. В събота и неделя автобус 204 в София е на по 20-40 минути все едно сме някой изоставен соцград тип Враца 65-а. Затова и в София само метрото + 2-3 трамвая се котират в графата "нормален ГТ, който бих предпочел пред колата".
5
 
5
 
1
преди 5 месеца
Няма профилна снимка
Практиката показва, че в България е евтино да има човек кола - няма изисквания за паркомясто, ниски данъци, рядко те глобяват ако паркираш на непозволени места. Затова и големите градове се задушават вече. Докато това не се промени, и космически совалки да купите за градския транспорт - кел файда.

Още от Икономика и политика
Ананиев: Бъдещата детска болница няма да бъде търговско дружество