Изискванията за опазване на чистотата на въздуха непрекъснато се повишават, включително по отношение на корабоплаването. Това ще стимулира собствениците на плавателни съдове в бъдеще да преминат към нови технологии. Това казва в интервю за агенция „Черно море“ к.д.п. Живко Петров, изпълнителен директор на агенция „Морска администрация”.
Коментарът е по повод последното изследване на Международния съвет за чист транспорт (ICCT), което потвърди, че корабната индустрия е сред най-големите замърсители на атмосферата. Корабите изхвърлят повече серен диоксид от всички автомобили, камиони и автобуси, взети заедно, в света. А въглеродният диоксид, който създават, е повече от всички парникови газове на много от промишлено развитите страни, твърдят авторите на изследването.
Живко Петров припомня, че Парижкото споразумение за изменението на климата от 12 декември 2015 г. предвижда намаляване на емисиите от всички индустрии. Европейският съюз (ЕС) работи по пътна карта за намаляване на емисиите от корабоплаването, която беше приета от Международната морска организация (ИМО) на последната сесия на Комитета за опазване на морската среда.
Запитан доколко е реална възможността корабите да преминат на втечнен газ той коментира: „Не може да се очаква рязко преминаване към новите типове корабни горива“. По думите му това трябва да се случи поетапно, като се отчита икономическото състояние на бизнеса. Промяната първоначално може да се случи с корабите, опериращи в пристанищата като влекачите, както и с фериботите, които се движат на къси разстояния по редовни линии.
Според него перспективите пристанище Варна да има станция за зареждане на корабите с втечнен газ са добри в средносрочен и дългосрочен план.
Вижте още тук.


Призът „Спортист на Варна“ ще бъде връчен на 16 декември
Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Природните бедствия са довели до силен ръст на имуществените застраховки у нас
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
След Пеевски и Коцев: Максим Генчев проси пари за "Карадажата" и от Мирчев
Два месеца преди игрите: Олимпийският огън беше запален в Рим
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
преди 7 години На мен ей това тълкувание ми се вижда по-логично. Няма да преминат от мазут на газ, а ще преминат от мазут на дизел:Ships plying the worlds oceans tend to use heavy fuel oil, a bottom-of-the-barrel fuel that is especially dirty. The IMO regulations are targeting this fuel because of its high sulfur content. Current rules allow sulfur concentrations of 3.5 percent, but by 2020 ships must slash that to just 0.5 percent. Effectively, bunker fuel is the last refuge for sulphur, which has been driven out of most other oil products, the IEA wrote earlier this year in its Oil 2018 report.https://oilprice.com/Energy/Energy-General/The-Regulations-That-Could-Push-Oil-Up-To-90.html отговор Сигнализирай за неуместен коментар