Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Кр. Станев: Ниските цени не са достатъчно предимство, за да привличаме туристи

Летовниците от Полша и Чехия вече се завръщат по българското Черноморие, твърди изпълнителният директор на „Албена“ АД

Кр. Станев: Ниските цени не са достатъчно предимство, за да привличаме туристи

Красимир Станев, изпълнителен директор на "Албена" АД. Снимка: Личен архив. 

Красимир Станев е роден през 1952 г. Има висше образование по специалността "Икономика и организация на туризма" от Икономическия университет – Варна, 1976 г. През 1990 г. е придобил квалификация по "Маркетинг и мениджмънт" в Българо-френския център "Марком". От 1977 г. работи в курортен комплекс "Албена", с който е свързана изцяло неговата професионална биография. Започнал е като екскурзовод, бил е заместник- генерален директор на ТК "Балкантурист-Албена" (1986-1990), генерален директор на "Албена" АД (1990-1991) и от 1991 г. досега е изпълнителен директор на "Албена" АД.

В разгара на летния туристически сезон разговаряме с изпълнителния директор на "Албена" АД Красимир Станев за новите атракции, с които курортът привлича туристи това лято, за инвестициите, които предстоят в комплекса и за очакваните приходи в края на сезона.

- Г-н Станев, след като обявихте слаб старт на лятото, как очаквате да приключи туристическият сезон за „Албена“ АД?

Очакванията ни са да приключим летния сезон с 5% ръст на приходите. Основното предизвикателство за нас ще бъде да удължим продължителността на активния туристически сезон с помощта на разнообразяване на предлагания продукт.

- С какви нови пакети се конкурирате с останалите черноморски курорти?

Качеството и разнообразието на предлагания продукт са в основата на конкурентоспособността ни спрямо останалите курорти по Черноморието. Освен настаняване и изхранване, ние предлагаме допълнителни услуги и забавления за гостите. От тази година в спортната анимация включихме и предлагането на плажен тенис - един много интересен спорт, който набира все по-голяма популярност.

- Какви инвестиции направихте в курорта за този сезон?

С цел подобряване на условията на плажа и цялостния туристически продукт, тази година инвестирахме 500 хиляди лв. в нови чадъри и шезлонги, които са безплатни за всички гости на комплекса. До края на годината инвестиционната програма включва вложения в хотели и ресторанти. Предвидени са между 5 и 8 млн. лева да бъдат вложени тази година за ремонти на хотел "Амелия" (бившият "Дружба") и ресторантите "Рай" и "Елица". Има готови проекти за реконструкция на Централния базар, боулинга, хотелите "Кардам" и "Добруджа".

- Радвате ли се на платежоспособни туристи?

Курортен комплекс „Албена“ предлага широк спектър от възможности за почивка на платежоспособни клиенти. Висококатегорийните хотели като „Фламинго Гранд“, „Калиакра“ и „Гергана“ са едни от най-популярните на пазара и са с много добра заетост през целия сезон.

- Как се промени структурата на идващите у нас чужди туристи в последните години?

В последните пет години най-чести наши гости са гражданите на Русия и на страните от Европейския съюз. В действителност най-голям дял имат гостите ни от Русия - около 25% от всички туристи, като се наблюдава тенденция към увеличаване на този процент.

В последните няколко години се забелязва и връщане на гостите от Германия, които към днешна дата представляват 20% от общия брой почиващи в курорта. Българските и румънските посетители имат дял от по 15 процента.

Отчитаме и още една положителна тенденция. Може да се каже, че туристите от Полша и Чехия вече се завръщат по Черноморието. С всеки изминал сезон техният брой нараства, като разчитаме тенденцията да бъде запазена и занапред.


Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (2)

0
 
31
 
2
преди 7 години
Няма профилна снимка
Явно слабо познавате Красимир Станев или пригласяте на хората,които не го харесват. За сега нямам намерение да Ви оборвам детайлно. Но все пак,моля,посочете ми поне един кадърен професионалист управляващ наш голям туристически комплекс. Има ли друг комплекс в родния туризъм,който да се е запазил от презастрояване. Убеден съм,че освен Албена и закупените допълнително обекти са ПРИЯТНО ИЗКЛЮЧЕНИЕ. И обърнете внимание,че за заслугата е персонална на нехаресвания от Вас Красимир Станев .
0
 
33
 
1
преди 8 години
Няма профилна снимка
С това интервю авторите сигурно са си осигурили почивката на морето. Защото практиката на Красимир Станев е такава - безплатна почивка в Албена, а в замяна журналистите отразяват "обективно" новините от комплекса.

Но за визитката в началото би трябвало да са получили и допълнителни екстри - толкова е сервилна. Истината е, че Красимир Станев е това, което е днес, благодарение на миналото си като комсомолски функционер, а не като професионалист, който е тръгнал от АБ-то на туристическия бизнес. Той е един от примерите, но много характерен, за стратегията на комунистите и специалните служби да трансформират политическата си власт във финансова и икономическа. Етап, в който бившите комсомолски кадри излязоха на авансцената, а кукловодите се се отдръпнаха в тъмното.

Още от Имената на бизнеса
Иван Манев: Нужни са законови промени, които да улеснят финансирането на стартъп