Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Имената на бизнеса

Милена Стойчева: Стремим се постепенно да наложим модела на blended classroom

Икономическата грамотност, предприемаческото мислене и финансовата култура са наш приоритет, твърди изпълнителният директор на „Джуниър Ачийвмънт България“

Милена Стойчева: Стремим се постепенно да наложим модела на blended classroom

Милена Стойчева е предприемач, в момента изпълнителен директор на „Джуниър Ачийвмънт България“ - най-голямата организация с идеална цел, която работи в областта на икономическото образование. Работи и като експерт по предприемачество и висше образование към Европейската комисия.

Завършила е образованието си в Софийския университет “Св. Климент Охридски”, има няколко специализации в други университети в САЩ - Университетът на Калифорния “Бъркли” и Пенсилвания.

Работила е като Декан по студентските въпроси в Американския университет в България, в Българо-американската комисия за образователен обмен “Фулбрайт” и в посолството на Великобритания.

В качеството й на председател на глобалния съвет на страните-членки на „Джуниър Ачийвмънт Уърлдуайд“, е била член на Борда на директорите на световната организация и председател на Европейския съвет.

Разговаряме с изпълнителния директор на организацията за „пропастта“ между образованието и потребностите на бизнеса, за новите умения, за предприемаческия дух и за други горещи теми.

- Г-жо Стойчева, обучава ли вашата организация новите си кадри на нови умения и колко време изисква при „Джуниър Ачийвмънт България“ този процес?

Ние вярваме, че инвестицията в образованието е най-добрата инвестиция. И тъй като мотото ни е да превръщаме идеите в действие, се опитваме да го прилагаме във всичките аспекти на дейността ни.

Да, насърчаваме и даваме възможност на новите и настоящите служители да се обучават и насърчаваме това и с национални, международни и онлайн обучения. Това е постоянен, ежегоден и понякога ежемесечен процес.

- А как оценявате подготовката на новопостъпващите кадри в организацията ви?

Смятам, че сме от късметлиите–организации, защото при нас постъпват мотивирани и проактивни хора, които имат готовност и желание да се учат. А това е най-важното. Това ги прави добре “ориентирани и подготвени”.  

- Нуждаят ли се от допълнително обучение новопостъпващите кадри - малко-много или изцяло?

Всеки се нуждае от обучение. И аз самата се стремя да се усъвършенствам всеки ден, доколкото мога – работният свят е много динамична област и изисква допълнително обучение от всички ни.

- Подкрепяте ли допълнителната квалификация на персонала си или разчитате сами да си го осигуряват?

Да, подкрепяме и инвестираме в рамките на нашите възможности. Когато не можем да си позволим финансово да осигурим или подкрепим дадено обучение, даваме възможност на служителите да си вземат отпуск и ако могат, да го реализират и сами, с други ресурси. 

Ползваме и курсовете и обученията, които нашите партньори ни предоставят като подкрепа – например Manpower осигурява база от онлайн обучения, които ние предоставяме безплатно за нашите служители, както и на преподаватели и учители от нашата мрежа - като награда или поощряване на усилията.

- Как виждате развитието на електронното образование в светлината на навлизането на новите технологии във всички сфери на икономическия живот?

То се превръща в необходимост и възможност образованието да бъде по-добро и модерно. Ние се стремим постепенно да наложим модела на blended classroom (комбинирано онлайн и офлайн обучение) и в училище и в университета. Но аз смятам, че в крайна сметка то не може да бъде самостоятелно решение и трябва да бъде добре съчетано с образованието чрез практика.

- Трябва ли според Вас да се заложат задължителни часове в средното образование и още курсове по икономика във висшите училища?

Това е една от основните цели и мисия на нашата организация - икономическата грамотност, предприемаческото мислене и поведение и финансовата култура са наш приоритет в образованието, защото те създават измерението и усещането за добра и успешна подготовка за живота и реализацията след завършване на средното образование. 

Ние живеем и съществуваме в динамична и глобална пазарна среда, която изисква от всеки от нас решения ежеминутно. Без доброто познание и уменията за справяне в тази среда не бихме могли да осигурим адекватна подготовка на младите поколения. А образованието носи отговорност да направи точно това.

- Кое е по-важно  за вашата организация при избора на персонал - IT или икономически познания?

И двете са еднакво необходими, но бих подчертала, че това е въпрос и на нагласа и готовност за учене.

- Има ли нужда  от финансовото образование в България и защо?

Мисля, че това е реторичен въпрос – разбира се, че има нужда от финансово образование – ние живеем в динамична икономическа реалност и едно от основните изисквания на съвременното образование е бъде свързано и адекватно спрямо действителността. 

Без финансово образование не бихме могли да имаме компетентни, успешно реализирали се и удовлетворени хора и граждани на съвременното общество.

Според нас финансовото образование и грамотност трябва да станат част от общообразователната подготовка в училище и ние работим последователно в тази посока повече от 10 години в България, за да създадем добри практики и основа това да стане факт в нашата страна.

Медийна група Bulgaria ON AIR, финансовият сайт Investor.bg и Bloomberg TV оргнизират конференция от поредицата Образование и бизнес на 11 май 2015 в София на тема: Финансово образование за устойчива икономика. Допълнителна информация за лекторите, програмата и регистрацията за събитието ще намерите в специалния сайт - http://edu-business.info/.

По статията работиха: автор Екип на Investor.bg , редактор Бойчо Попов

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (0)


Още от Имената на бизнеса
Компаниите с дългосрочни цели трябва да имат добро финансово управление